Šumavák bloguje:deníček za(& vy-)valeného |
||
Zprávy ze Šumavy ... domů Co přináší LS? Informujte se na www.NeLisabonu.cz Napište mi! Poslat SMS
Rubriky:
Kalamita Virtuální Vodička Ekonomika My sobě - FOTO Cesty po kuchyních G'schichtn Šelmy a šelmičky Technické pozn. Čtení na pokračování Ze života kamarádů.. PPP bFu Lisabonská smlouva šakaloviny Chlív
Rádia :
RADIO DNB - Šumava Stránka s programem Přehrávat... Chat s redakcí: Radio Beat Country-Radio
Odkazy: FOTOALBA VIDEA ALBA-Dušan Klaun Parafín Pavouci ve flašce Rozveselit? ZDE!! Valašský Martin Bastiat kvalitně ANGLE Mr.Owcrope R.Koblinger-obrazy Dušan - blog Pravičák Češi za vodou Architekt. historie
Nové komentáře
Statistiky RSS/XML Reklama: Archivy: květen 2012 duben 2012 březen 2012 únor 2012 leden 2012 prosinec 2011 listopad 2011 říjen 2011 září 2011 srpen 2011 červenec 2011 červen 2011 květen 2011 duben 2011 březen 2011 únor 2011 leden 2011 prosinec 2010 listopad 2010 říjen 2010 září 2010 srpen 2010 červenec 2010 červen 2010 květen 2010 duben 2010 březen 2010 únor 2010 leden 2010 prosinec 2009 listopad 2009 říjen 2009 září 2009 srpen 2009 červenec 2009 červen 2009 květen 2009 duben 2009 březen 2009 únor 2009 leden 2009 prosinec 2008 listopad 2008 říjen 2008 září 2008 srpen 2008 červenec 2008 červen 2008 květen 2008 duben 2008 březen 2008 únor 2008 leden 2008 prosinec 2007 listopad 2007 říjen 2007 září 2007 srpen 2007 červenec 2007 červen 2007 květen 2007 duben 2007 březen 2007 únor 2007 leden 2007 prosinec 2006 listopad 2006 říjen 2006 září 2006 srpen 2006 červenec 2006 červen 2006 květen 2006 duben 2006 březen 2006 únor 2006 leden 2006 Právě on line: BlueBoard.cz |
Pátek, 2.01.2009
Konsolidované znění SMLOUVY O EVROPSKÉ UNIIve znění LISABONSKÉ SMLOUVY (a po přečíslování podle čl. 5 Lisabonské smlouvy)
Malá ukázka konsolidovaného znění LS ( ze zdrojů MZV) s vyznačenými změnami:
Je tady jako obrázek, protože se mi to nepodařilo překopírovat v tomto vzhledu. Život je boj. Ale celá je ve formátu .doc ke stažení (cca 470kb) ZDE* Je to zajímavé ! Hned v prvním článku se dočtete, že posláním Unie už není utvářet vztahy mezi členskými státy a mezi jejich národy na základě soudržnosti a solidarity...(protože zaniknou.) To já jen tak, kdyby někdo zapochyboval, že jde o vytvoření nového státu.
PS.Pokud by se Vám nezobrazila po stažení tak, jako na obrázku, dejte mi vědět a já se s tím pokusím něco udělat.Ale doufám, že to bude fungovat. Komentáře
[6]
jojo jurape
(: 03.01.2009, 00:49:24
- x)
Schw je hayzlik. jasne se vyjadril o Hamasu, pred dvema tydny otevrene rekl neco o Rusku a jeho cilech. Zatimco profesora Klause pochvalily ruske noviny za spravedlivy postoj v rusko/gruzinskem konfliktu. Ostatne je to vas profesor ktery za penize danovych poplatniku hosti na Hrade moskevskeho sefmafiana a jeho kleptomanskou manzelku. a jak vam konvenuji Klasovy socialisticke navrhy na reseni ekonomicke krize rozhazovanim penez za verejne stavby... Kdyby tohle prohlasilo paroprase, tak by tu uz Finist pastoval Bastiata a Foundry vyucoval teorii a praxi liberalniho kapitalismu....
[9]
jako
(: 03.01.2009, 01:24:29
- x)
na socializujici evropu. Od socialistu cekam socialisticke navrhy na reseni krize, od nejvetsiho evropeskeho liberala, znalce Hayeka a pritele Zelezne Margarety cekam navrhy konsistentni s liberalni ekonomickou teorri. Je to tak slozite? je v tech pispevcich neco nepravdiveho drahy provincni pravnice?
[15]
Divano, to je tak.....
(Šumavák: 03.01.2009, 01:48:52
- x)
pifík nám píše z hornického města v severovýchodní Anglii (kde pěstuje na výsypkách palmu olejnou na biopaliva) a o něm píše John Kennedy Toole ve SPOLČENÍ HLUPCŮ. (Z angličtiny přeložil Jaroslav Kořán) Hlavním hrdinou je Ignácius Reilly, dnes už legendární postava, výstřední třicátník s akademickým vzděláním,pokládající všechny ostatní lidi za hlupce, který odmítá pracovat a žije se svou ovdovělou matkou. Jednoho dne se však jeho matka rozhodne, že Ignácius si prostě musí najít práci... a Občas mu Myrna nepošle dopis, tak se ukájí zde. A my jsme na něj zvyklí, tak mu domácky říkáme Ignác. (Jakou přezdívku má na té univerzitě ovšem nevím...:-) A my
[19]
Nic takového Klaus nikdy neřekl.
(: 03.01.2009, 01:58:53
- x)
Pokud vím, nabádal všechny k nakupování, utrácejte, utrácejte říkal, když mluvil k podnikatelům. Z kontextu bylo jasné, že za své mají nakupovat. O rozhazování státního jsem od něj neslyšel v souvislosti s touto finanční krizí ani slovo. Klaus řekl, že Gruzíni začli. A to je pravda. Označil Ruský zásah za příliš masivní, a to byla taky pravda. A ten kdo schválil územní zábor a to, že gruzíni už nebudou součástí mírových sil, a tím už nebudou v těch provinciích zastoupeni nijak, byl nesporně Sarkozy. A to, že tam byli Rusové jako modré přilby, nevymyslel Klaus, ale OSN a Sarkozy souhlasil s tím, že po gruzínském útoku to budou jen Rusové. Klaus neposlal evropské vojáky do přilehlého území, aby zaručil, že z gruzínské strany nebude žádných útoků. To byl taky Sarkozy. Klaus situaci opravdu popsal tak, jak byla (což je předmětem vaší kritiky) a Sarkozy to území Rusům pohlídá evropskýma vojákama, když jim stvrdil jejich mandát (což Vám kupodivu nevadí). Sarkozyho si Rusové vážit nemůžou, takového žvanivého předavače si nikdo vážit nemůže. Tak rychle jak Sarkozy ještě nikdy nikdo Rusům územní zábor neschválil. A je úplně jedno, co z něj leze za slova. Na smlouvě je jeho podpis. Já fakt nevím, jak se podařilo Rusům přimět Gruzíny, aby mobilizovali a zaútočili vší silou, kterou měli, ač byla chabá a nevycvičená. Ty tanky, co na ně byli připravené v tom tunelu fakt počkali několik hodin a vydržely do rána. Stejně tak nevím, jak přiměli Izraelci Hamaz, aby vypověděl příměří, když už je ty rakety, v hojném počtu jim padající na hlavu, štvaly k nevydržení a Hamaz je odpaloval, příměří nepříměří, Izrael se netajil tím, že zasáhne a jen našemu ministerstvu zahraničí to přišlo nečekané. A vypovězení příměří Hamazem, který ho ostatně na rozdíl od Izraele stejně nedodržoval, přišlo jak na zavolanou. Ale Gruzíni i Hamaz to udělali a tím nesou následky. Schwarzenberk neřekl nic nečekaného a já neznám nikoho široko daleko, kdo by neříkal to samé co on. Nevím, proč bych ho měl obdivovat za to, že říká, co všichni. Snad s výjimkou některých českých novinářů. Pro ostatní ale nebyl ten zásah tak nečekaný, jako pro naše MZV. A Schwarzemberk prostě nikdy nezastupoval žádný stát v diplomatické službě, ani jinak se na zahraniční politice žádného státu nepodílel, a proto nemá zkušenosti žádné. Zase střílíte dvojtečko bez informací a hloupě.
[23]
Divano, s tou vlajkou je to opravdový průšvih...
(Vít Blaha: 03.01.2009, 02:08:40
- Mail
- x)
jak byl v dolní hospodě odkaz: „...Zákazem vyvěsit evropskou vlajku na Pražském hradě se Klaus podle Le Figar.o dopouští ´charakteristické provokace´ v době, kdy Evropa, která je ponořená do světové finanční krize, ´hledá náznak solidarity´...“ Světový list Le Figaro, se (patrně) domnívá, že vyvěšováním EU vlajek vyřešíme světovou finační krizi a nějaký mizera, poškozením symbolu EU (už je na to kocoure nějaký paragraf?) pomáhá krizi prohlubovat... I když... Po přečtení článku z Týdne jsem si vzpomněl jak tady v Brně byl případ jednoho pojišťováka, který chodil pravidelně navštěvovat jeden erotický podnik. A full servis měl vždy zdarma, protože spolupracoval s reklamní agenturou jež dodávala pro Night Club reklamní heliové balony, kterým s měsíční pravidelností někdo řezal kotvící lano... Všichni prý byli spokojeni... Ovšem co ta pojištěná reklamka nabídla případnému pachateli poškození EU vlajky jest mi záhadou...
[27]
poslyšte
(: 03.01.2009, 02:13:33
- x)
tady je to jak u licitovaného mariáše sehrané trojky. Ti se tak dobře znají, že si jenom rozdávají a hned už vědí, co má kdo v ruce a jak by to sehrál. Nebudu si z toho dělat legraci, ale chytrým lidem svoji totožnost nezatajíš, i kdybys vynechával podpisy nebo dokonce měnil styl. Na Psu to svého času jeden navrhl a někteří zkoušeli - výsledkem bylo sice totální rozesrání fóra, ale zloději nicků byli brzy odhaleni. Za sebe musím přiznat, že bez osobního kontaktu bych byl daleko bezradnější - někoho vidět a chvíli s ním osobně mluvit je nenahraditelné. Ve čtvrt na tři už vypínám hlavu i stroje a přeji dobrou noc všem přítomným čtyřem lidem. Tedy jen třem, sám si ještě přát nemusím.
[37]
ostatne
(: 03.01.2009, 02:26:06
- x)
co je to za liberala, ktery zada podnikatele aby utraceli v dobe, kdy dochazi ke zpomaleni rustu. V liberalnich ekonomickych teoriich a obecne podnikatele pri smyslech nakupuji, kdyz predpokladaji EXPANZI vyroby a ne stagnaci nebo i pokles. simonovi klaijnovi dodatecne gratuluji k dobre usetrenym penezum neposlanim deti na studia do socialisticke evropy. myslim ze to byl pk s kterym jsme tu nedavno diskutovali o tom jak uvedomeli nezamozni lide skudli a nekupuji zbytecnosti aby svym detem zajistili dobre vzdelani mimo kotlinu.
[44]
Divano,
(jura-p: 03.01.2009, 02:58:16
- x)
na vlajku na krizi už nezapomenu a kdykoli ji uvidím... Mě to: nevím kde bydlím (kde domov můj?)... přijde evropské dost, akorát je tam navíc ten neevropský konec. No a co pak zpívá ten slepý mládenec je vlastně nezajímavé a nezpívá se. Tu šovinistickou, nenávistnou a vražednou francouzskou už v Evropě zpívat asi nebudou moci. Ta končí takhle. Nechť krev nečistá napojí brázdy našich polí! Ještě, že se nezpívá celá. Třeba tohle: Třeste se, tyrani! A vy, zrádci, hanbo celé země! Třeste se! Vaše otcovražedné plány dojdou konečné odplaty! Každý je vojákem připraveným k boji proti vám. Padnou-li naši mladí hrdinové, země zrodí nové, odhodlané k boji. To budí skoro stejně uvolněné nálady, jako když šel Ku-Klux-Klan na černochy.
[46]
Dobré ránko!
(Rpuť: 03.01.2009, 06:38:34
- x)
Nemůžu si pomoct, ale moje představy o eunijním předsedování jsou poněkud apokalyptičtější: http://www.youtube.com...re=related
[47]
No nedivte se mi ....
(Rpuť: 03.01.2009, 07:11:44
- x)
pokud by byl Čunek ministrem kultury je už možný úplně všechno... http://www.novinky.cz...hlicku.html
[48]
Dobré ráno....
(Jirka ppa: 03.01.2009, 07:31:10
- x)
s mojí nehranou poctivostí, jsem si udělal kafe, stáhnul si ten článek a přečetl.....a ne všemu, pochopitelně, rozuměl. Proč sakryš neumí napsat to základní na pytlík od sučenek. Vždyť ty tři, čtyři jednoduché věty jsou tak primitivní a všichni je pochopí stejně. Nechce se mi to hledat, jestli to bylo s sekci o obraném společenství, nebo v jiném, ale bylo to o vyloučení...Opravdu se hlasuje většinově a bez \"postiženého\" ? To mi totiž připadá docela lehounce zneužitelné. Stačí se znelíbit a šup, vyhodí Vás.... No a aby toho nebylo moc. Jeden partner ve společném ovčím velkém, rekultivačním projektu odstoupil k 1.3. ....Bude se prej více soustřeďovat na svoje přežití a nemůže z důvodu personálních rozmělňovat svoje osobní snažení.....ach jo, Jen doufám, že to dopadne dobře.
[49]
Dobré ráno
(Dana: 03.01.2009, 08:00:31
- x)
teploměr za oknem ukazuje -16 a já se konečně odhodlávám jít poklízet - králíci jsou ve venkovních králíkárnách a tak poklízení při takovéto teplotě je prostě .... Čtení LS si nechám až na dobu, kdy se budu rozmrazovat a protože to asi budu dělat čajem s rumem nebo jabkovicí, asi i tu smlouvu dočtu...
[50]
Dobré zas ráno,
(PeS: 03.01.2009, 08:10:16
- x)
vážení, ad noční debata o fángičkách - Vy to zkrátka nevidíte ve správných dějinných souvislostech... Jak vím od pamětníků, za protektorátu se mohly vyvěšovat české vlajky, ale spolu s nimi vlajka s hakenkrajcem. Za druhého protektorátu, co se mu protektorát neříkalo, se také mohly vyvěšovat československé vlajky, ale vedle nich povinně sovětská vlajka s vercajkem... (BTW, všimli jste si, nakolik ten vercajk připomíná ten hakenkrajc?) No a tudíž je logické, že ačkoli nový protektorát ještě v plné míře nezačal, fangličky už by se dle protektorů vyvěšovat měly... Ostatně, pragmaticky vzato, má to něco do sebe! Vysvětlím... Ještě by se měly pořádat oslavné průvody s fángličkama a ty fángličky vyvěšovat povinně, jako dřív. Hujerům nikdy nedojde, že nic hned tak lidi nenasere, jako povinné jásání a mávání fángličkama. Oni sami to totiž dělají s láskou (ke korytu, samozřejmě) a ve svatém nadšení lezou do každé nastavené prdele. No a že se dříve z nacistické, později ze sovětské vlajky šily trenýrky? Pochopitelně! Jistě pamatujete, že ve školství se se stupiditou pietně udržovanou už od Rakouska, požadovaly u chlapců na tělocvik jednotné úbory - bílá trička a červené trenýrky. A kde ty trenýrky vzít, když nebyly? A tady se nabízelo kvalitní bavlněné plátno - na všem se šetřilo, ale na fángličkách ne... (Pamatujete? Fángličky, šněrovačky, fédrpuše - na tom stojí armáda a svět!)... Takže teď bych tipnul, že to budou modré trenýrky a ty mariánské hvězdičky šikovná švadlenka naaranžuje symetricky a vkusně kolem řitního otvoru, přesně dle poučky toho nakukujícího kreténa, že cesta sama znamená cíl!
[52]
PeSi....nechceš ani naznačit, že děcka budou mít tak velké řitě, že
(Jirka ppa: 03.01.2009, 08:35:31
- x)
budou přesahovat tu kružnici s hvězdami na obvodu? A taky by to bylo plejtvání...jedna vlajka., jedny trencle. A taky si představ, jak by vypadalo kdyby mezi hvězdami se najednou objevila kakaová dráha....po hodině vzpírání, pochopitelně :-))) Ne ne...trenky s hvězdami rozhodně neprojdou, byla by to provokace. Nebo si snad viděl červené se srpem vepředu a kladivem vzadu? Nebo dokonce vepředu s hvězdou? Jistě, usnadnilo by to společenskou orientaci, ale ta vostuda....
[53]
2 Jirka původní
(PeS: 03.01.2009, 09:03:48
- x)
Proč přesahovat? Ty hvězdičky pěkně na obvodu krajiny prdelni a příslušný řitní otvor pěkně uprostřed. A nepodceňuj české prdele - znal jsem jednu kurvu o které se tradovalo, že má největší prdel v celé Praze. Ta, kdyby se rozhodla nosit trenýrky, tak jí na ten obvod nestačej ani ty z tý fángle vod Stalina... Titul kurva jsem použil záměrně, jednak jako označení charakteru, druhák proto, že jednou takhle opila a znásilnila jednoho profesora, aby se stala docentkou. Běžná prostitutka je proti týhle kurvě v podstatě slušná ženská... No a kakaovou dráhu jsi do tématu vnesl Ty - a teď domysli tu symboliku: Jednak eurounijní - co jest výsledkem celého dosavadního snažení Evropské Unie? Druhák křesťanskou, ze které to všechno vychází, tedy: Hovno jsi a v hovno se obrátíš! No a nakonec druhý hlavní ideový proud EU - následníci NSDAP. Jejich barva AFAIK byla hnědá. A nepleť do toho žádné vzpírání... Ještě jsi neslyšel obrat \"Já se z toho poseru!\"? A takto by bylo předsevzetí uvedeno v skutek! Ad - srp vepředu a kladivo vzadu - to dost dobře nejde ušít, any jsou zkřížené do podoby toho haknkrajce. Ale v této zkřížené sestavě a to na prdeli jsem už viděl. Akorát jsem později zjistil, že ten co to tak nadšeně předváděl a chlubil se tím, byl agent StB...
[55]
Dobré ráno
(skimic: 03.01.2009, 09:14:32
- x)
... Juro-p, zas bych tu Marseillaisu viděl zasazenou do té doby. Prušáci a Rakušáci na hranicích, ta lyrika je tomu polatná a jsou to samozřejmě sr.čky. A to se to ještě nezpívá celé. Stará Mitterandovka se pokoušila ten text upravit. Třeba místo do zbraně použít ruku v ruce. Vždyť je to blbost. Naproti tomu ta melodie mi připadá dost dobrá. Dano - králíci venku v minus 17ti - to čištění je asi jednoduší si představuju: otevřete kotce, ušáky vyskládáte do hraničky (opatrně aby se neodlomila ouška), násadou od krumpáče drbnete do králikárny, nakloníte a vysypou se zmrazky, na cirguli uříznete pěkné koberečky tak 5ticentimetrovýho sena, králíky opět opatrně naaranžujete aby se scenérie dětem líbila :-) LS - kocoure,j už to kdysi louskal v anglině a v češtině z toho asi nebudu moudřejší. Pokud jde ale píchnutí důležitých pasáží, tak moc. Hvězdičky nad hlavou si taky pamatuji z kreslených filmů, když kocoura Toma flákli do hlavy a pak tam naskočily ty hvězdičky. No, taky metoda.
[58]
Dobré ráno...
(ptakopysk: 03.01.2009, 10:05:36
- x)
tady na okraji Vysočiny (Českomoravské krabatiny - pro PeSa) je mínus devět a hmlisto. Popoludní bude asi takisto. skimici - králíci jsou odolní. Ještě jsem neviděl v lese ulomený zmrzlý zaječí uši. To se dá do kotce hodně podestýlky, zvenku se na králíkárnu přibije pytel a dává se jim pít teplý - a králíci mají v kotci jako v pokojíčku. Ale stejně Dana dělá chybu. Na zimu se králíci dávají do mrazáku. Je to ekonomické. Jednak se o ně tím pádem nemusíte tolik starat a druhak tolik nežerou. Ad pidistr gultůry Čunek - hluboké zklamání. Já měl vizi nového neotřelého projektu na ministerstvu školství. Jmenovalo by se to projekt FADOŠ? Tedy FAráři DO Škol? Muslimská obec československá by určitě zahájila mírumilovná jednání s MŠ o projektu MUDOŠ, (MUftí DO Škol), a předpokládal bych i ústupky židovské obci zahájením projektu RADOŠ. Ty hejna blyštivých kapříků... Ty české na stole...
[62]
Jirko ppa
(ptakopysk: 03.01.2009, 10:43:01
- x)
Ad problém RADOŠ - Samozřejmě, že Židy by to ani nenapadlo. Patrně by byl vydán pokyn na MŠ, rozpracován na směrnici, byla by vytvořena nová sekce, sekční šéf by vydával metodické pokyny... Joj člen národnostní menšiny blíže nespecifikované barvy! To by se dukáty kutálely! Já bych ale Židy nepodceňoval. Věřím tomu, že Talmud pamatuje i na řešení této alternativy a šikovný rabbi ho tam určitě najde. Nevím o případu, jehož řešení by Talmud nenabízel... :o)
[64]
Dobrý den,
(Modrý pták: 03.01.2009, 11:28:09
- x)
k Lisabonskému kontraktu - nečetl jsem a nemám ani v úmyslu s tím začít. Téhle pitomosti jsem se dopustil u její předchůdkyně. Tu jsem louskal a nakonec se ukázalo, že její zastánci si takovou práci vůbec nedali. Obecná zásada, která platí bez výjimky a vždy, je: pokud chce kdokoli změnit současný stav, tak je jeho povinností doložit, že jím navrhovaný stav je lepší než současný. Ani potom není ničí povinností na změnu stavu přistoupit. Třeba jenom proto, že mu současný stav připadá výhodnější. A protože má platný kontrakt, tak prostě nemusí. Nemusí. Smlouva (alespoň tak to učili mě) je svobodný projev vůle 2 a více stran. Ale fakt je, že tohle platí mezi lidmi s měšťanskou morálkou. Polylogisti mají morálku jinou. Budiž jim přičteno k dobru, že už se s ní nijak netají.
[66]
No jo, Ptakopysku...
(Jirka ppa: 03.01.2009, 11:36:42
- x)
vždyť já to nepochopil. Jde přeci jenom o peníze a ne výuku. Takže RADOŠ, je pochopitelně skvělá myšlenka. Jen bych doplnil o BUHOŠ, SVĚJEDOŠ, ANIDOŠ....... sakryš, to bude zase obáleček a nejen to. Vzroste i HDP :-))) Jo a mimochodem, dostal se mi do ucha vícuc z Kelerovovo Krize sociálního státu a tam co slovo to perla....firmy by měli zvyšovat platy, aby lidi měli co utrácet....zkrátit pracovní týden o půlku, aby i ostatní mohli pracovat a plat nechat stejný, pak také zatížit velkými dovozními poplatky, aby se nic nedováželo a stejně tak zatížitz export, aby se pomohlo mimo EU firmám nedovozem EU zboží.....všechno vzletné myšlénky a perly. Přesto, kdyby to tady četl, věděl by, že stačí mávat modrou fanglí s hvězdami a krize by se lekla a utekla.
[69]
Jo a jedna dotázka....
(Jirka ppa: 03.01.2009, 11:45:29
- x)
nějaký vynikající, neotřelý, krásný recept na neuvěřitelně chutně vypadající srnčí hřbet a i na to ostaní by nebyl? Nechci ho dát do mrazáku. Už ten pohled na mrtvého živočicha ve velikosti středního pejska je pro bohy...ještě tak tu krmi, abych vymyslel. A srnčí svíčkovou se mi moc nechce, to znají. MP, se na to koukáš velmi špatně. Prostě oni chtějí, aby se nám fšem dařilo lépe a lépe....i kdyby na chleba nebylo. ps. Moc se mi líbilo, že v TV povídali, že se bude zlevňovat jídlo..že prej musej, když je krize :-))))
[70]
Změna současného stavu
(nickname: 03.01.2009, 11:48:42
- x)
[64] Dobrý den. Změna stavu se určuje zlatým pravidlem: Kdo má zlato, určuje pravidla :-( Ti co vymysleli Lisabon nemusí přesvědčovat 300 mil. občanů. Jim stačí přesvědčit cca 3.000 zastupitelů. Na přesvědčovací kampaň si určíte 3mld EUR. Za 10 Euro nepřesvědčíte téměř nikoho. Za 1mil. jste schopný získat většinu.
[71]
Mám dojem,
(maYda: 03.01.2009, 11:51:39
- x)
že pokud budou lidi pracovat za stejný plat jen půl týdne a po zbytek týdne další ( pochopitelně za stejný plat, aby nebyli diskriminováni), vzrostou výdaje na mzdy na dvojnásobek. Jinými slovy, abych pokryla náklady, nejspíš bych musela zvednout cenu produktu. Tím ovšem omezím okruh zákazníků a produkt se stane hůře prodejným.Což vyvolá pokles reálné hodnoty mzdy ( pro dvojtečky : za stejný peníze koupíte míň) a následně tlak na zvýšování mezd. Zatímco v prvních týdnech si budou chodit pracující pro výplatu s báglem, po několika měsících jim nejspíš nebude stačit nákláďák. Nakonec, protože nikoho nebude bavit překládat hory potištěných papíru, skončíme u směnného obchodu. Za pytel mouky boty, za manželku velblouda, no, v našich končinách spíš kravku nebo slípku, což by v některých přáípadech byla takzvaná Cimrmanova absolutní směna - slepici za slepici a tak. Tu kravku rozvádět nebudu, není to politicky korektní. Rovněž představa, jak ve středu předám projekt kolegovi a v pondělí se budu půl dne seznamovat s tím, co tam napáchal, je docela usměvná. no jo, ale jsem jen prosté děvče z venice, tydlencty společensko vědní školy nemám a tak tomu možná nerozumím....
[72]
MaYdo, nebuďte pesimista a ještě
(Jirka ppa: 03.01.2009, 11:57:42
- x)
negativistka....zase budou mít pracující více času na rodinu a společný čas s rodinou je taky důležitý. Jo a asi by bylo fajn aby děckám se taky zkrátil čas výuky, aby se ve škole neflákali....No ještě to pan prof. Keler nemá tak dotažené, ale když se síla napře, povede se to :-))))
[73]
Jirko-p
(skimic: 03.01.2009, 12:02:46
- x)
ad srnčí hřbet - pokud je zaručeně čerstvý - tedy kvalitně pomalu zchladlý a zamřelý, dělám z toho tatarák - tedy, když vyloupneš ty dvě mrňavý svíčky. Je to tak na jednu topinku pro každého a jen pro několik lidí - ale je to báječný! 2 Modrý pták - já to částečně čtu - tedy rychle alespoň přeběhnu. Dává mi to argumentační výhodu překvapení. Takový ten efekt - Lenin o tom říká - každý o tom věděl ze zkoušejících prd, takže se dala získat výhoda. Stejné je to s LS - manipulátoři vědí - u těch je to bezvýsledné. Stádo bečí dvě nohy dobré - tam je to též bezvýsledné. Je ale i skupina tvorů, kteří nejenže dokáží číst pokud chtějí nýbrž i nastavit synapse tak, aby se přečtené spojilo v nějakou interpretaci, zobrazení přečteného. Zde je užitečné v tom pomáhat.
[74]
Jirka ppa
(: 03.01.2009, 12:11:22
- x)
ty liško, že nás lakuješ? Mluvíš sice o živočichovi psa zvícího, ale ve skutečnosti bys chtěl recept na oblíbenou odpolední bábovku zvanou „srnčí hřbet“ podle plechové (teflonové) formy? Pokud jde o zvěřinu, tak upeč v celku se zeleninou nebo vyřízni špalíčky z hřbětu a udělej medailonky.
[76]
no, já nevím, dvojtečko,
(´maYda: 03.01.2009, 12:20:31
- x)
ale kolem poledne tu píše o žrádle kde kdo... Jirko, zásadně nesouhlasím se zkrácením výuky!!!!!!! Mám za sebou vánoční prázdniny se dvěma puberťáky a musím říct, že následky toho, že sourozenci jsou společně najednou po celý den a zdařile si lezou na nervy, jsou pro rodičovskou nervovou soustavu strašlivé. Zásadně odmítám!!!! Ledaže by to volno měli střídavě a doma se vyskytoval vždycky jen jeden. To bych se třeba i nějaké pomoci v domácnosti dočkala, zatím na to nemají pro samé hádání čas.
[77]
maYdo
(ptakopysk: 03.01.2009, 12:21:42
- x)
vizionář, tedy pran profesor se nezmínil o jedné drobnosti, kterou považoval za předpoklad jasný jako slunce samo. Koneckonců o tom zpíval i Walda v jedné písni - jak jenom to bylo,něco vo koňovi, vo hicu... A slunce tam pálí a pořád je máj a ceny jsou stálý a lidi se maj. Už koníček pádí a zůstane stát Nezmiňoval se ve svém díle náhodou pan profesor i o koníčkovi pádícím, aby navodil tu správnou asociaci tmářům jako je mayda, kteří neprohlédli???
[78]
No dvojtečko....
(Jirka ppa: 03.01.2009, 12:42:40
- x)
já vím, že se to u nás nesmí...ale já nepical, to někdo úplně jinej. Vím že je pár dnů po....ale zase bylo to z natláčky a povolení má do 31.1. Takže jsem z obliga. Ptakopysku, no jo, ale tak je dobže jenom u Čumaváka, kdo má dneska koně a čas na něm pádit....
[80]
Rozhovor s Klausem
(Rpuť: 03.01.2009, 12:43:49
- x)
...Toto opravdu nevidím a toto považuji za jeden z největších podvodů, který je na nás činěn. To, že Evropa nemá další světovou válku, to opravdu není díky EU, to je jeden z největších podvodů, který je vytvářen. Jestli něco zabraňuje válkám, tak to by byla Severoatlantická aliance, a eventuálně kdyby k tomu nějaký příspěvek udělala EU, tak ani fakt evropské integrace vůbec není návodem k tomu, jaké má být vnitřní uspořádání vztahů uvnitř EU. O tom, že více Lisabonských smluv oddálí jakoukoli válku, tak to už je naprosto evidentní hloupost. Já bych souhlasil s tím, že uzavření primární smlouvy, římských smluv z roku 1957, bylo dalším prvkem zvýšeného \"kamarádění se\" evropských zemí, což jako každé kamarádění je krokem proti válkám. Ale o tom, jestli má získat více pravomocí eurokomisař Špidla, nebo komisař ten nebo onen, to s tou válkou nemá nic společného. ... http://hn.ihned.cz...-ze-mam-pravdu
[81]
Jirko,
(mayda: 03.01.2009, 12:46:25
- x)
škoda, že moje technické vybavení neumožńuje přímý přenos zvuku.... Myslím, že kdybych Vám pustila do ouška ten dialog, respekticve dva monology, z kterých tu drnčí okna, pochopil byste mou hrůzu z představy, že půl týdne by měla moje drahá děťátka trávit doma s rodiči.
[83]
Rputi
(skimic: 03.01.2009, 13:00:35
- x)
ad [80] nic tak nenasere jako zobrazení vlastního Minderwertigkeitskomplex. A zejména, když ”by se to v té Evropě zaonačit dalo”. Ty blbý americký základny. No jo. Ale když nic stejně tak tak nenasere jako kritika těch akci v Kosovu, Gruzii, málo porozumnění pro Čecensko, které uznal snad jen tehdejší talibánský Afghánistán. Klausi Klausi, napřažejí ruce, zase zlobil!
[84]
jo, Rputi
(skimic: 03.01.2009, 14:16:27
- x)
... jak jsem po Vás dával originál o Klausičovi z Le Figaro. http://www.lefigaro.fr...urope-.php Všimněte si, že pan Vídeňský Dopisovatel Journaliste Vagabond označil Klause za černou ovci. Margaret Thatcher j označována z jinou černou ovci :-). To už je výkon. Ona by měla být nenáviděnější. Jo, ještě je označen za sabotéra Topolánkových snah. Nedovedu si představit lepší kompliment :-) Depuis qu\'il a été élu à la présidence de la République en 2003, le mouton noir de la politique européenne, «dissident européen» autoproclamé, fait de la résistance active. Admirateur patenté de l\'ancien premier ministre britannique Margaret Thatcher, autre mouton noir de la construction européenne, Vaclav Klaus qualifie d\'«erreur tragique » le plan climat énergie de l\'UE, qui voudrait dicter aux États la réduction de leurs émissions de gaz à effet de serre.
[86]
Ahoj! Topíte rozřezané pneumatiky?
(Šumavák: 03.01.2009, 14:37:42
- x)
uhelné kaly s vyjetým olejem? PET flašky s pilinama z dřevotřísky (ty piliny s těma lepidlama, to je pěkné svinstvo!)?? To oteplování už je skoro k nevydržení a to ještě od úterka předpovídají -22°C a víc. A já, jak není na střeše žádný sníh, tak mám pomalu ve stáji s teplem problémy už teď. Co je proti tomu nějaké předsednictví. PS. Králíci jdou dát na zimu do mrazáku. Koně, leda tak, že by se nechali zmrznout ve stáji.
[87]
skimici,
(Rpuť: 03.01.2009, 14:54:19
- x)
Thatcherová je už přece jen starší dáma, dobu její slávy pan dopisovatel ledva pamatuje a ledacos už vyvanulo. Nicméně je Klaus ve vynikající společnosti a ten čím dál větší vztek a prskání je strach z toho, že při volbách do eulamentu, by se skutečnost mohla zjevit ve své strašlivé nahotě - že totiž ta Eunie sere lidi čím dál víc....
[88]
Prstíky rozmrazit....
(Šumavák: 03.01.2009, 15:04:11
- x)
trochu mě překvapuje, že zatím ani rakouská Die Presse nespáchala komentář o nenávisti Čechů k EU, projevujícím se až strháváním vlajek....a končící výzvou, aby funkcionáři EU radši do ČR, kvůli vlastní bezpečnosti, nejezdili. Že by až v pondělí?
[89]
Vysvětlení:
(kocour: 03.01.2009, 15:26:11
- x)
Strávil jsem tři dny otročinou, kdy jsem vzal text Smlouvy o EU (Maastricht) v nyní platném znění a step by step podle odkazu do ní zapracoval změny provedené Lisabonskou smlouvou - tak, aby zůstalo vidět, co je nové (z vládního konsolidovaného znění předloženého Parlamentu to poznat není, což může být lenost i záměr). Dělal jsem to pro vlastní potřebu, protože to je jediný způsob, jak na tom svinstvu opravdu nic nepřehlédnout. (A teď dělám totéž se Smlouvou o ES (Řím), která je asi 10x delší). Když se mi začal vynořovat výsledek, šel jsem do kolen: Je to oproti originálu víc než 2x delší - tj. změny zaberou víc místa, než originál. Asi jako přistavět k dvoupatrovému domku 10 nových pater. O tom, že zůstalo jen vnější zdivo, nemluvě. Řekl jsem si, že by to měli vidět i ti, kdo budou rozhodovat, a poslal to Jurovi. A Jura usoudil, že by se to mělo zveřejnit. A tak je to tady. Problém je, že zhruba od 2/3 textu se to nějak rozházelo - i počítač s tím nechce nic mít a jde z toho do kolen. Pokusím se s Bohoušem převést do do nějaké distribuovatelné podoby. A ještě tohle. Ta smlouva není prasárna jen obsahově a formálně, ale i technicky. Když se u nás dělá novela nějakého zákona a mezi § 10 a § 11 potřebuji vložit 2 nové, vzniknou § 10a a § 10b. To proto, aby § 11 zůstal § 11 po celou dobu platnosti zákona bez ohledu na změny a dalo se zpětně dohledat, odkdy a jaké změny platí. Jakmile vidím § s písmenkem, vím, že není původní. Ne tak v Bruseli. Tam jsou posedlí \"pořádkem\" a souvislými číselnými řadami a proto udělají vždy navíc ještě jeden krok, totiž že §§ 10, 10a , 10b a 11 přečíslují na §§ 10, 11, 12 a 13 (13 je původní 11). A tak při každé změně. Asi jako kdyby DP od zítřka zrušil tramvaj pětku a šestku až šestadvacítku přečísloval všechny o jednu níž. DP si to dovolit nemůže,m protože by ho lidi zabili, Brusel si to dovolit může a ještě je na to hrdý, protože je daleko. Je to taková pojistka, aby se v tom jo nikdo nevyznal, aniž by to několik měsíců studoval a dělal si podobná lejstra, jako je to v tomto článku.
[90]
Šumaváku
(ptakopysk: 03.01.2009, 15:29:26
- x)
zejtra by mělo úředně padat. jeden až deset cenťáků sněhu. Povídala jedna taková chytrá v televizi. Uvidíme! Je po novoročních oslavách. Čas na GesichtsSuppe, Einlegegurken, Kaffee mit Stroh rum, oder etwas anderes Bergnützen. Jenom někdo tak nelidský, jako český Šumavák by mohl chtít po komentátorovi Die Prasse, aby sesmolil politický komentář!
[91]
Správně, Rputi,
(kocour: 03.01.2009, 15:30:39
- x)
konečně jim začíná docházet, že volby do evropského Parlamentu se zcela zákonitě stanou minimálně u nás referendem o Lisabonské smlouvě. A díky Ganleymu možná nejen u nás, ten bacil se začíná šířit. A k tomu ještě bude mít VK v únoru v EP projev. Se nediv, že jsou nervní, v tuhle chvíli už tahají za kratší konec provazu a začíná to být vidět. Btw, až mne přejede auto, postaráš se mi o kočky?
[93]
Kocoure,
(helena*: 03.01.2009, 15:33:31
- x)
kloubouk dolů před Vaším úsilím. Chtěla jsem říct, že si umím představit, co je to za strašnou práci, ale při obsáhlosti textu beru zpět. Neumím si to představit. A nejsou na to náhodou různá legislativní oddělení? Úřadem vlády počínaje a parlamentem konče? Jojo, V.M.Kramerius se už zase vydává na cestu ...
[96]
kocoure - technický dotaz
(skimic: 03.01.2009, 15:42:26
- x)
... co znamená a jak se dělá a jak je platné tzv. konsolidované znění? Zeptám se s vědomím, že se patrně ptám na věc obecně známou: Ohledně EU atd - je udržováno konsolidované znění všech relevantních smluv? Je udržována konsistentní sbírka těcho smluv? Ptám se proto, že LS je vlastně, jestli to chápu správně cosi + změny smluv stávajících.
[98]
Zapomněl jsem odkaz:
(kocour: 03.01.2009, 15:45:56
- odkaz
- x)
V odkazu je obsah LS. Po kliknutí na čl. 1 se vám zobrazí 30 stran změn v Maastrichtské smlouvě. Ty jsem zapracoval do původního textu, aby zůstaly vidět, což je materiál, který jinak nikde neexistuje. (Čl. 2 obsahuje 82 stran změn původní Římské smlouvy, včetně změny jejího úřeního názvu ze Smlouva o ES na Smlouva o fungování EU; tím vás trápit nebudu, myslím, že rozvedení čl. 1 je dostatečnou ilustrací toho, co se děje).
[99]
kocoure, určitě!
(Rpuť: 03.01.2009, 15:51:13
- x)
Blesan i kočičáci jsou zvyklí na průvody nejrůznější havěti, co dítě nosí domu, takže 2 kočky navíc nás nemůžou rozházet...:) ptakopysku, na trkání se necejtim, ale je to jednoduché. Kdokoli bude volit Libertas a pod. je proti LS a jiným Eunijním ptákovinám.
[102]
Jirko
(AeroKarel: 03.01.2009, 15:57:21
- x)
jestli je to střelené nedavno, nalož to do jalovčinek minimálně na týden. Zvěřinovou kuchařku mám, ale musel bych to opisovat, takže http://www.profi-bazar.cz...isc=641 http://kucharka.isoftware.cz...cept http://kucharka.isoftware.cz...na=7 V tom posledním toho najdeš nejvíc, dají se použít i recepty na jelena. Já tu mám kančí kýtu a jelení guláš, jen čekám až mne přestane bolet huba s vytrhanými zuby abych to mohl sežrat.
[103]
Rputi
(ptakopysk depresivní maniak: 03.01.2009, 15:58:42
- x)
obávám se, že to tak jednoduché nebude. Při průchodu bruselskou vrátnicí dochází k nevratným změnám v organismu zvoleného kašpárka. Implantace vodicích šňůrek, zbytnění recta a pod. Obávám se, že tenhle argument mojí vizí obnovení dávného zvyku exportu volů západním směrem neotřese.
[104]
Ano, Heleno,
(kocour: 03.01.2009, 15:59:07
- x)
tuhle práci měl odvést předkladatel, tj. vláda, a přiložit to k materiálu pro Parlament. Tvrdí, že: a) nejsou povinni tohle dělat, tuhle povinnost mají výslovně stanovenou zákony o jednacích řádech jen u novel zákonů; b) nesmějí to dělat, protože EU na to má autorská práva (což ovšem odporuje našemu zákonu, který výslovně říká, že na právní předpisy autorská práva uplatňovat nelze. Kdyby to šlo, bylo by to absurdní, musela byste zaplatit, abyste se dozvěděla, co po vás veřejná moc vlastně žádá); c) protože to s Parlamentem myslí dobře, udělali konsolidované znění na vlastní tričko - to je ta tlustá modrá kniha s předmluvou Vondry, co se objevuje v televizních upoutávkách - měl jsem v Brně ten nápad ukázat ji do kamery a kameraman si ji nadšeně nafilmoval včetně hřbetu. Jenže to je výsledek, ze kterého jeden nepozná, jak to vypadalo dřív, resp. jak to vypadá zatím. Soukromě se od nich dozvím, co vím i bez nich - že je to strašná práce a nemaj lidi. (No, lidi by se našli ...). A skutečnost bude i taková, že se prostě bojí takový materiál udělat a především ukázat, protože pak by je mohli poslat kamsi i spřátelení poslanci a novináři - nikdo z nich nemá představu o rozsahu těch změn.
[107]
Jirkoooo-p
(skimic: 03.01.2009, 16:03:00
- x)
... už podruhý se protivím AeroKarlovi! Zamřelou svíčkovou sežrat jako tatarák syrovou, zbytek zprudka ale lehce v troubě, možná i s těma jalovčinkama. Vevnitř to musí být masožravé a polosyrové! Obvykle ten hřbet vykostím a kostí v troubě se vším tím kořením upeču a posleju na šťávu. Tu někdy s ostrým lehkým ovocem ... použiju na louži vedle tenoučkých plátků toho hřbetíku... Přílohu volím kulatý brambůrky s máslem a petrželkou ...
[109]
Skimici:
(kocour: 03.01.2009, 16:14:26
- odkaz
- x)
1. Máš zákon. 2. Někdo přijde s tím, že ten zákon je třeba změnit (něco přidat, něco ubrat). 3. Ty změny se schválí - tomu se říká novela. Vypadá to asi takoto: \"1. v § X se slovo \"makový\" nahrazuje slovem \"jalový\". Novela je taky formálně zákon. 4. Když je těch změn moc, že se v tom už ani legislativec nevyzná, legislativec sedne a udělá tzv. úplné znění: tj. všechny ty změny zapracuje do původního textu. Výsledek vyhlásí předseda vlády ve Sbírce zákonů s tí, že je to nezávazné (to proto, že vláda není zákonodárce; kdyby dělal úplné znění Parlament, prostě by vydal fungl nový zákon a ty dřívější zrušil). No, a konsolidované znění je termín, který se vžil pro \"úplná znění\" primárních mezinárodních smluv o EU. Tj. Římské o ES z 1957 a Maastrichtské o EU z 1991. Všechny ostatní - Smlouva z Nice, Amsterodamská a Lisabonská - jsou jen jejich novely. Viz odkaz. Samostatnou smlouvou, která měla nahradit všechno, co bylo předtím, měla být Ústavní smlouva. To na ní bylo jediné dobré, že se snažila to celé zpřehlednit, bohužel na to bylo přilepeno hafo zcela nepřijatelných věcí. Ty nepřijatelné věci jsou nyní vkládány do Maastrichtské a Římské smlouvy Lisabonskou smlouvou, s tím, že bordel zůstane zachován. (A Pařížská smlouva zakládala Evropské společenství uhlí a oceli. Byla uzavřena na 50 let a její platnost už vypršela.)
[110]
No tak děkuji za rady....
(Jirka ppa: 03.01.2009, 16:20:55
- x)
ten štráfeček svíčkové je obalen slaninou a čeká v lednici na zítra...kýta je na smetaně a ostatní s chirurgickou přesností patologa z Miami rozporcováno a v pytlíkách uskladněno....ale oko mi slzelo. Prostě to nesníme, no.... Kocoure, chválím aktivitu a třeba si vzpomeneš na rozhovor u nás, MP a jeho nejdražší je svědek.....namáháme se zbytečně, přejedou nás. Pak bude chvilku bublání pod povrchem a pak to všechno vyletí do vzduchu....není jiné cesty.
[112]
[106] to jseš kocoure
(AeroKarel: 03.01.2009, 16:27:58
- x)
optimista. Jednak LS nikoho zu moc nezajímá, druhak se skoro všechny strany budou věnovat jejímu chválení. I ODS, bohužel, ale pochopitelně. Odpůrci najdou místo tak zde a na přilehlých blozích, což za masové působení označiti těžko. VeMeNo si bude zvát samé Hujery, Nova raději pustí seriál a Šimůnek na Primě to také nevytrhne. Noviny (vyjma Blesku) už nečte skoro nikdo, v lepším případě v nich bude alespoň nějaká polemika, ale Hujeři jsou také ve většině. Od takového treperenda si nic dobrého slibovati nelze.
[114]
Jirko,
(kocour: 03.01.2009, 16:34:52
- x)
možná je. Nemohu mluvit za VK, ale tipuji, že i kdyby mu Parlament dal souhlas k ratifikaci LS hned zítra, on k ratifikaci před volbami do EP nepřistoupí. Prostě to až do těch voleb nechá ležet a pak se zařídí podle jejich výsledku. Nabídnu ještě jeden pohled na věc: - EU dlouho odbourávala bariéry, to byl její původní smysl. - Tím dost komplikovala socialistickým vládám všechna možná regulační opatření. - Socialisti a druhořadí politici byli odloženi do Brusele. - Tam zjistili, že Brusel je vlastně fajn, dá se použít pro jejich velkou myšlenku, tačí jen \"trochu\" změnit kurs. - A tak se postupně z ES s hlavním cílem \"svoboda bez hranic\" stala EU se (zatím nepřiznaným) hlavním cílem \"jednota napříč Evropou\". - Nerad to říkám, ale tím se asi už nezvratně z technické organizace ES stala politická organizace EU. Ten Parlament dnes potřebují obě strany, o něj se povede boj, protože jedině touto cestou - spolu s následně jmenovanou novou Komisí - lze znovu pootočit kormidlem. Bohužel, je to první legitimní, skutečný krok ke vzniku jakési celoevropské komunity - sice to nebude národ, ale budou tu (vlastně už jsou) společné politické zájmy na celoevropské úrovni.
[117]
kocoure
(skimic: 03.01.2009, 17:10:15
- x)
ad [106] ty krajské volby nebyly o poplatcích, alespoň co se mne týče a mých přátel. Byly o Topolánkovi a byli proti všemu, co on dělá od ustavení vlády včetně ... atd ... nemusím opakovat Juru-p. Senátní volby byly ve vleku téhož. Není to tak. Nevolila se ODS protože se nechtělo volit klientelismus a US.
[118]
Jirko, např. tohle - zatím to nezní špatně....
(Rpuť: 03.01.2009, 17:17:22
- x)
EU sežene plyn i bez vás, vzkázal Vondra Gazpromu a Ukrajině ... Místopředseda pro evropské záležitosti Alexandr Vondra se vyjádřil k hrozící krizi dodávek plynu. EU podle něj odmítá ve sporu ruského Gazpromu s Ukrajinou, který problémy způsobil, hrát roli arbitra. Evropa má cesty, jak zajistit dodávky plynu, i když se ruský plynařský obr a tranzitní země nedohodnou, vzkázal Vondra... ...Vondra také upozornil, že Rusko s Ukrajinou se musejí dohodnout rychle. \"Je to v zájmu všech. Oni si musí uchovat tvář důvěryhodných partnerů,\" pohrozil nepřímo ministr. http://ekonomika.idnes.cz...mika_dp
[119]
Teda já jen zírám co jsou ti právníci za bordeláře...
(keff: 03.01.2009, 17:20:06
- x)
Asi jsem zhýčkaný svým oborem (vývoj softwaru), ale v tom mém je naprostá samozřejmost že se používá správa verzí, to znamená že mohu k jakékoliv napsané řádce libovolně velkého balíku textů (zdrojových kódů) dohledat její kompletní historii, to znamená kdy vznikla, kdo ji od té doby jak změnil, a komentáře ke každé změně osvětlující její význam. Vypadá to asi takhle http://diff.netbeans.org...ff60.png či takhle http://static.zend.com...ration.gif . Pokud to nějaký tým nepoužívá, je to jasná známka nekompetence a žádný rozumný programátor by do takového týmu nenastoupil. Dále je zvykem provádět pravidelně (denně až týdně) testy použitelnosti, to znamená ověření jestli ten napsaný kód dělá to co bylo záměrem, a jestli to dělá dobře a efektivně. Další samozřejmostí je věc zvaná refactoring, to znamená zjednodušování a zpřehledňování, tak aby z kódu bylo na první pohled jasné co dělá, aby se jedna věc řešila jen na jednom místě, aby se řešila nejpřehlednějším možným způsobem, aby bylo lehké funkčnost změnit. Něco o tom zde (pojednání o COde smells, tzn o příznacích toho, že něco \"smrdí\"): http://www.soberit.hut.fi...omy.htm The Bloaters Bloater smells represents something that has grown so large that it cannot be effectively handled. The Change Preventers Change Preventers are smells is that hinder changing or further developing the software These smells violate the rule suggested by Fowler and Beck which says that classes and possible changes should have a one-to-one relationship. For example, changes to the database only affect one class, while changes to calculation formulas only affect the other class. The Dispensables The common thing for the Dispensable smells is that they all represent something unnecessary that should be removed from the source code. The Couplers (něco je svázáno s něčím, s čím to nesouvisí, typický případ přílepků k zákonům...) Nic proti, páni právníci (ne ti zdejší), ale odevzdat program v takovém stavu, v jakém jsou zákoníky od občanského a trestního až po evropské smlouvy, mám okamžitý vyhazov... a kdyby se nějaký programátor dozvěděl, že když chcete vidět rozdíly mezi dvěma verzemi téhož textu, potřebujete na to několik měsíců práce místo dvojkliku, smál by se ještě za týden. (kocoure, to není na vás, to je spíš na průhlednost většiny výstupů právnického oboru se kterými jsem měl tu čest se setkat)
[122]
keffe
(ptakopysk depresivní maniak: 03.01.2009, 17:31:43
- x)
máš sice pravdu, ALE!!! Kam by právníci přišli, kdyby každej mohl jen tak mýrnix dýrnix porovnat dvě verze zákonů a zjistil by čím se lišej? To by byl pěknej švajneraj! Ještě by se zjistilo, že \"porovnávací právníci - vykladači rozdílů\" nejsou vůbec potřeba. Vidíš to z naprosto špatného úhlu. Kdyby programátoři byli placeni za vysvětlování, kde co v kódu změnili a proč, tak by nikdy takové věci jako SourceSafe, či Subversion nemohly vzniknout. Ve věcech práva je třeba mít co největší chaos, aby bylo možné zákony vykládat dle... použiji na přirovnání přísloví používané mezi fotbalovými činovníky - Silnější pes mr.á (právnickou formulaci bohužel neznám). Nebožtík předseda vlády Zeman blahé paměti, kdysi prohlásil: \"Zavalíme vás smrští zákonů!\" a vohnouti mu za to tleskali. Ani netušil jak byl jasnozřivý. Thats simple dear MUDr. keff...
[127]
Aerokarle
(ptakopysk: 03.01.2009, 17:54:47
- x)
tvé přirovnání poněkud kulhá. BFU by měl podobný dojem pouze v případě, že by softvéráři expedovali svoje věci v nějakém textovém tvaru, aby si je BFU mohl přečíst. Softvéráři jsou lišky podšité a nechají si svůj kód přematlat různými přechroustátory tak, aby nebyl čitelný (že to dělají kvůlivá tomu, aby byl kód rychlejší nevěř! Na vysvětlení stačí dvě slova: Bill Gates). Tohohle stavu chtějí dosáhnout i právníci, ale jak vidno, moc jim to nejde :o)
[128]
Proč, Skimici?
(kocour: 03.01.2009, 17:56:48
- x)
Já jsem normativista, to je přesně to, co donekonečna opakuji všem svým kolegům pídícím se po univerzálně platném právu: Neexistuje a nikdy neexistovalo. Právem je vždy to, co za ně bylo prohlášeno, a to výhradně z hlediska těch, kdo to právo prohlásil a kdo to za právo uznal. Píšu Ti za jedna.
[131]
Eddie a Ptakopysku
(keff: 03.01.2009, 18:39:42
- x)
Já vím, to byl jen takový povzdech... chápu že když budu mít 281členný tým (+poradci), z nichž je polovina neschopná, třetina zlomyslná, a zbylá šestina občas zkusí prosadit něco rozumného, tak se dál než jsme dnes nedostanu ani se sebelepším nástrojem :(. A MUDr ani mudrc naštěstí nejsem:)). AeroKarle, takový dojem vytvářejí jednak ti méně schopní, a druhak fakt, že některé věci jsou prostě od přírody složité a vytvořit nad nimi non-leaking abstraction (to znamená vrstvu která skryje všechny složitosti a zvláštnosti tak, aby se uživatel se složitostmi spodní vrstvy nikdy nesetkal a vše se mu po 100% zdálo jednoduché) tak, aby s nimi mohl BFU pracovat, je často nemožné/možné s náklady výrazně převyšujícími ochotu kupujících je zaplatit.
[132]
oprava
(keff: 03.01.2009, 18:41:26
- x)
(po 100% času) A ad leaky abstraction: http://en.wikipedia.org...straction a http://www.joelonsoftware.com...tml
[134]
keffe
(ptakopysk: 03.01.2009, 18:44:59
- x)
se vomlouvám - to byla jen taková slovní hříčka na MUDr. Watsona. MUC Vacouna jsem se ani nepokoušel naznačovat... :o) A s tím, že nejsme všichni Nakousnutí Jablečníci, abychom si mohli na trottelfest testování najmout hafo lidí z ulice, nelze než souhlasit. Ale SW svět by byl nudnej, kdyby byl dokonalej, ne?
[135]
AeroKarle, ještě k 0/1
(keff: 03.01.2009, 18:51:49
- x)
...kromě klasické predikátové logiky máme i temporální rozšíření zabývající se tím, že některé výroky nejou pravdivé věčně, ale jen v nějakou dobu, a fuzzy logiku se schopností popsat a vyvozovat fakta (a jejich pravděpodobnosti) i tam kde máme na vstupu místo jedniček a nul výroky platící jen s určitou pravděpodobností. Na přednášce funkcionálního programování nám pan doktor Kryl vykládal že snad v nějakém severském státě zkoušeli zákony převádět do databáze výroků v Prologu (čímž se omezili na predikátovou logiku), a k hlasování byly připuštěny jen ty, u kterých se matematicky (ne právnicky!!) dokázalo že nejsou v rozporu s těmi již platnými zákony.
[137]
kocoure
(skimic: 03.01.2009, 19:02:22
- x)
... domnívám se, že tzv universální právo,nebo universální lidská práva je mimo jiného pozůstatek po Eleanor, manželky FDR. Hodně lidí viní za socialismus/fašismus/komunismus - východoevropské národy až asiaty. Málokdo uznává, že teorie byly vymyšleny v salonních aristokraciích či chudých/bohatých ultramonoteistických kruzích. Ono se to ale nakonec nevylučuje ...
[139]
(keff: 03.01.2009, 19:07:46
- x)
Šumaváku, asi by ses divil, ale myslím že náklady Microsoftu na testování mohou být klidně větší než náklady na vývoj, a kdybych nějakou dobu hledal, snesl bych ti tu desítky důkazů v podobě blogů zaměstnanců MS, různých microsoftích přednášek, kde popisují jaký pain-in-the-ass je udržet aspoň v 99% fungující zpětnou kompatibilitu, vyrovnat se s aplikacemi které používají nedokumentované funkce (z pohledu tvůrce - ha, našel jsem nedokumentovanou funkci, zlý microsoft jí přede mnou schovává, určitě dělá něco super, hned jí použiju; z pohledu microsoftu - tahle funkce je nedokumentovaná proto, že se bude v dalších verzích měnit, teď musíme napsat spešl kód pro špatně napsané aplikace, jinak nebudou fungovat a lidi nás obviní že v nových windows nic nefunguje...), a jak rozsáhlé je testování použitelnosti na spoustě živých BFU... Ptakopysku, v pohodně, holt mi to nedošlo :). A dokonalý svět by byl k nepřežití :).
[141]
(keff: 03.01.2009, 19:11:55
- x)
... a ještě jen pro inspiraci, tohle je výborná otázka kterou mi položila mamka: \"Jak (ve windows) předem poznám kdy mám kliknout jednou a kdy dvakrát?\" Předem prozradím že má naprosto přesně definovanou konzistentní a přitom přirozeně působící odpověď, a mám velký obdiv k lidem kteří to tak vymysleli.
[142]
Dobrý večer,
(Foundryman: 03.01.2009, 19:11:55
- x)
hlásím příjezd z úpatí Grossglockneru, krom skvělého lyžování mne zaujal především fakt, že domorodci se svou fyziognomií vskutku velice výrazně odlišují od \"lufťáků\" odjinud. Asi ta teorie alpských údolí a jódu nebude zcela od věci. Patrně s touto skutečností souvisí i rozhodnutí místních odpálit silvestrovský ohňostroj ze závěje před místní benzinkou :-) Naštěstí tentokrát multiplikátor nazafungoval. Vyskytl se pouze drobný (rodinný) diplomatický zádrhel, když se junior podivoval, že sjezdovka, kterou jsme mu deklarovali jako modrou, je osázena červenými tabulemi. Hladce jsem mu to zdůvodnil tím, že je určena přesně pro takové haranty, jako je on a ta červená je tam proto, aby ji dítka nepřehlédla.
[144]
2 Keff
(PeS: 03.01.2009, 19:23:18
- x)
ach so... Já Vás dle poznámek šacoval na trochu staršího... Já totiž působím na téže fakultě, jen v jiné sekci a s Rudou jsme už řadu let kamarádi. Osobně ho považuju za jednoho z mála, kdo té informatice opravdu rozumí... Zkoušet jsem ho nikdy neviděl, tak náročnost posoudit nemůžu...
[145]
Skimic + Eddie:
(kocour: 03.01.2009, 19:24:13
- x)
To je pravda, že za to mohou aristokrati snažící se o vykoupení za to, že jsou aristokrati, ale proč zrovna Eleanor? Tohle se táhne od VFBR. Po 2. světové válce se to jen posunulo z národní úrovně na mezistátní. 2) Kdysi jsem si psal svou vlastní ústavu svého fiktivního státu, proti kterému EU byla takhle malinká. Superfederace na entou - měli jsme ještě s 2 kamarády - spolužáky takovou hru, a protože vymýšlet si u asi 300 států, co který udělal a s kým je zrovna ve válce bylo nad naše síly, pospojovali jsme je postupně do 6 superstátů. Ten můj byl Atlantida, zahrnoval Evropu, Afriku, Ameriku a to co se zapomnělo potopit, a celé to potřebovalo to ústavu ... (tvůrci Ústavy EU jsou proti mně žabaři) a součástí té mé ústavy byla nejen základní lidská práva, ale i základní lidské povinnosti. Tehdy od přírody, bylo mi tehdy asi 16 a na přirozené právo jsem ještě věřil.
[149]
kocoure
(skimic: 03.01.2009, 19:43:30
- x)
Eleanor a UDHR. The Universal Declaration of Human Rights. To je prokazatelné. O co jde? Já zrovna na tom nestojím, jelikož ona byla jen symbolem, ale byla prostě u toho. http://en.wikipedia.org...an_Rights
[150]
Pane PeSi,
(keff: 03.01.2009, 19:45:48
- x)
tak to máúcta a poklonu :) Šumaváku, tak to se omlouvám, já už toho na Billovu adresu slyšel tolik, že mi to už pak nepřipadá moc vtipné, schytává to, chudák, od světových internetových davů ještě víc než Klaus, a taky prý vždycky může za všechno zlé.
[151]
Před chvílí říkali v rádiu,
(Šumavák: 03.01.2009, 19:48:56
- x)
že si máme dát pozor, že v noci teplota dosahne až -8°C !! Že by se náhle o 5 - 6 °C oteplilo? Nedělá jim ty předpovědi počasí Metelka? ( jako že ani neznají skutečný stav - asi tady ráno nečtou....) KURVA tam je zima! Ráno bude ke dvaceti, když už teď je víc než třináct.
[158]
2 Šumavák
(PeS: 03.01.2009, 20:19:18
- x)
No, je to takový studený rantl - viz http://pocasi.idnes.cz...ge&d=7 Ale musím Ti říci, že když vylezu ven, tak je tam míň, než podle tý mapy...
[163]
Hele a to se mi vybavuje,
(Šumavák: 03.01.2009, 20:39:28
- x)
jak mi na NP nějaký klimatolog(Ač??) vysvětloval, že v Krkonoších bývá větší zima než na Šumavě( já se ho ptal, proč na Sněžce není takový porost jako byl původněna vrcholcích Šumavy), protože jsou severněji( on netušil mé zážitky a kontakty do Stockholmu) a hlavně, protože Šumava je prý v závětří za Alpama !! Pražák...... Jdu dát domů ty koně.
[167]
(S)wetr report
(ptakopysk: 03.01.2009, 21:03:38
- x)
vyštvali jste mě v trenýrkách a pantoflích na dvůr za účelem rekognoskace počasí! Doufám, že lišce Julče, která se tu poflakuje kolem, z toho nehráblo. Tady je fakt docela teplo asi -8 povívá mírný větřík a od severu se pozvolna zatahuje. Kolem měsíce už jsou mraky...
[168]
[131] uznávám Keffe,
(AeroKarel: 03.01.2009, 21:14:42
- x)
ale na druhé straně uznejte, že ani to právo to nemá tak jednoduché. Popsat lidské konání jednoznačně, tak aby to v rámci možností nebylo překroutitelné, zároveň ale obsáhlo i možnosti třeba v okamžiku psaní neznámé, a zároveň to bylo jakž takž pochopitelné nejen odborníkům, ale i ostatním uživatelům, také žádná sranda není. Podotýkám, že v obou oborech jsem BFU, takže hodnotím jen jak se mi to jeví z tohoto hlediska. Takže opomíjím i onu okolnost, že na straně práva se výrazně angažují státy, což lze hodnotit i přínosně, i zcela opačně, záleží na hledisku. IMHO neschopný programátor moc nenaškodí, zákazníků moc nebude, neschopný právník ve službách státu .....
[169]
2 ptakopysk
(PeS: 03.01.2009, 21:19:01
- x)
no, v těch Šumavákovicích je chladněji... http://www.chmu.cz.../grafy-ams.htm
[171]
Tak mám ještě dva mrzáky nějde venku !
(Šumavák: 03.01.2009, 21:26:32
- x)
Se na ně vyseru a nepůjdu tam pro ně! V tomhle mrazu! Mně by to bylo i jedno, oni nějteří mají pesíky tak, šest, sem cm, podsadu asi 3cm( medvěd brtník by jim jen záviděl!), to zježí a mráz je nesere..... Ale mě sere, že když nejsou celé odpoledne doma, tak jim zamzne ve stáji voda v napaječkách !A ty moderní, vysoce kvalitní, zkurvený plastikový roury nejdou rozmrazit ani svářečkou, natož letlampou !! To je ten problém! Když je metr sněhu, tak to ještě jde nandat sníh do sudu a nad ohněm rozpustit. Nemluvě o tom, že v iglů je docela teplo ! Ale při těhle holomrazech, je to prostě v hajzlu! Tak se jdu zase podívat, jestli ti dva mrzáci táhnou domů....
[172]
Kokám PeSi, že v té Černé
(Šumavák: 03.01.2009, 21:33:34
- x)
byl ráno taková mráz, že to sluníčko nezvládlo na poprvé a muselo vycházet dvakrát ! Jinak si k tomu ještě přidej ověřené dva až tři mínus stupně, protože ta meteorologická stanice je ve městě a u řeky (díky Lipnu nezamrzající.....)
[174]
PeSi, já vím...
(keff: 03.01.2009, 21:45:16
- x)
bylo to i trochu v nadsázce - a trochu v překvapení z toho, že někam nosím se spoustou řečí sovy, pak se rozsvítí, a ejhle - jsou to Atény :) AeroKarle, to uznávám, ale přijde mi škoda, že když už tu je věda, která se tisíce let zabývá tím, jak něco jasně definovat, jak vyvodit z hromady dobře nadefinovaných věcí a výroků o nich nějakou další věc, či jak ověřit že v té hromadě vět není rozpor, že jí právníci skoro ignorují. Stejně tak, jako mi přijde škoda, že už lidstvo jednou vymyslelo celkem slušný systém umožňující číst, analyzovat a vytvářet složité odborné texty, a najednou je tu oblast, která by mohla převzít už hotové a vymyšlené \"best practices\", a přitom si jde svou vlastní cestou a opakuje chyby a postupy které byly ve vývoji softwaru obvyklé před 30ti a více lety - a ještě na to mrhá statisíce člověkodnů, a veřejné peníze. Proč třeba tohle http://www.kurzy.cz...zmeny-060101/ nedělá státní instituce, ale musí to složitě rekonstruovat soukromá firma? A to je jen začátek, proč nemůžu kliknout na ten podtržený text změny a dozvědět se kdo a kdy tu novelizaci předkládal, kterými stranami a v jakém poměru byla schválena, a mít u toho třeba i odkaz na relevantní sekci zápisu z parlamentního jednání a komentář předkladatele? A proč si třeba nemůžu vytvořit nějaký profil \"podnikatel, zemědělec, občan\", který by mi vyrobil třeba RSS výtah na míru se zprávami o schvalování a počátku účinnosti zákonů které se mě v dané roli týkají? A přitom by stačilo za 0.1 denních nákladů na sněmovnu upravit nějaký existující systém pro práci s dokumenty, a písařky co už to teď všechno přepisují by jen párkrát navíc klikly. A pak má každá byť sebemenší právnická firma a státní instituce bandu koncipientů, kteří dělají přesně to, co by tenhle systém dělal automaticky, akorát že na to v součtu padnou obrovské peníze, které zase zaplatí občané. Tohle je třeba pro mě něco co by měla udělat pravicová vláda, a když bude práce perlamentu a jeho činnost víc a přehledněji vidět, bude to vždy dobře (akorát ne pro parlament samotný...)
[177]
Tady píší :
(Šumavák: 03.01.2009, 22:06:02
- x)
Europoslanec ODS Jan Zahradil rozhodně odmítl výzvu mluvčího sudetských Němců Bernda Posselta, který v pátek prohlásil, že \"protievropské a rasistické\" dekrety prezidenta Edvarda Beneše vytvářejí \"nebezpečný rakovinný nádor v evropském právním pořádku\". \"Agresivní rétorika europoslance B. Posselta, znovu otevírající témata minulosti, je v příkrém rozporu s hodnotami evropské integrace 21. století,\" poznamenal Je měkkej a nepohotovej ! Já bych obratem Posseltovi opáčil, že „nebezpečný rakovinný nádor v evropském právním pořádku“ vytváří Lisabonská smlouva a ne nějaké dekrety.
[178]
(keff: 03.01.2009, 22:11:57
- x)
[176] Já vím, už jsem se kdysi ptal (btw, to už jsou dva roky, koukám že by asi potřebovali nějaké nové, zase s páčkama...): from Michal Hasek to já date Wed, Jun 28, 2006 at 10:54 PM subject Odp: Otázka k výběrovému řízení na dodávku 220 nových notebooků pro potřeby poslanců PS mailed-by psp.cz Dobrý večer, děkuji za Vaše sdělení. Se žádostí o poskytnutí zadání výběrového řízení a informace k technickým náležitostem se prosím obraťte na Kancelář Poslanecké Sněmovny(kopii mailu přeposílám odboru informatiky). Za podmínek stanovených zákonem o zadávání veřejných zakázek se přezkumem zabývá Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. S pozdravem Michal Hašek
[180]
Boha jeho keffe [174]
(AeroKarel: 03.01.2009, 22:23:16
- x)
jaké jsou asi zájmy různých státních hybatelů? Aby bylo vše jednoduché a přehledné a aby oni nebyli potřeba? Poslancům (pominu-li jejich vlastní zájmy být jakýmkoliv populismem u koryta co nejdéle /čest vyjímkám, jsou-li/) podstrkují zákony ouředníci ministerstev. Je jejich zájem, by vše bylo co nejpřehlednější, nejjednodušší? Otázku (s)prosté korupce opomíjím, jen tyhle zájmy už stačí, aby se nic k lepšímu neměnilo, dokud není takový průser, že se i rázné řešení stane populárním (a výnosným), nebo že situace dokonce k veslu vynese někoho schopného a ochotného! To je prostě rozdíl mezi státním a soukromým sektorem! Opět čest vyjímkám.
[181]
(keff: 03.01.2009, 22:32:42
- x)
[179] [180] Zájmy státních hybatelů mě nezajímají (ač o nich, chca nechca, musím mít aspoň částečný přehled), ale snad tu můžu ještě napsat o těch svých. Tuším že na billboardech bývaly nějaká hesla o průhledné politice, a sem tam je někdo ještě použije, tak kdyby nevěděli kde začít, rád poradím.
[184]
Pane keff
(nickname: 03.01.2009, 23:03:41
- x)
[181] Dobrý den. Taky mě to svn napadlo :-) Zkusíte udělat diff na jmenované odkazy? Ad proč není pořádek v zákonech: Firmy co vyrábějí ASPI, EPIS, Dasshofer Verlag apod... se musí uživit. K průhledné politice a IT: Pamatuji Vladimíra Mlynáře na ministerstvu informatiky. Sliboval jsem si od něj, že nějaký takový systém protlačí. Ani ADSL nepomohl. A to Respekt bývaly jediné noviny co srozumitelně psaly o korupci na české politické scéně v 90.letech. Ad přirozené právo: Mojžíš přinesl na kamenných deskách 10 slov, ale to byly povinnosti, ne práva. Římané měli přirozené právo. Před válkami posílali kněze-vyjednávače (fetiály) a ti nepřátelskému (či spojeneckému) kmeni vysvětlili, které právo římského národa bylo porušeno a ať to teda ráčej napravit. Tak dlouho okolní kmeny a národy pošlapávaly přirozená práva Říma, až nebylo komu co vysvětlovat a Řím přirozeně a podle práva vládl v celé Evropě, Africe a (dostupné) Asii.
[186]
nickname:
(keff: 03.01.2009, 23:32:18
- x)
Já to dělat nebudu, leda by mi za to někdo zaplatil, ale pak by to byla opět jen placená služba a nesplnil by se základní cíl - aby každý kdo listuje zákoníkem a říká si \"kdo tuhle úděsnou krávovinu vymyslel\" znal odpověď na méně než jedno kliknutí :). Koukal jsem na to co dělá ASPI - jo, přesně tohle, ale ne tak těžkopádně by měla dělat státní správa a poskytovat zdarma s minimálními bariérami (anebo to publikovat v nějakém jasně definovaném formátu aby na to mohli lidi jednoduše napsat nějaký pěkný vizualizační software). Nebo mi snad má přijít jako normální stav, kdy musím zaplatit soukromé firmě, abych se dozvěděl, co po mě vůbec stát chce? Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147 Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !! | |