Podepiš!

Šumavák bloguje:

                                         deníček za(& vy-)valeného
 

Zprávy ze Šumavy
...
domů

Co přináší LS?
Informujte se na
www.NeLisabonu.cz


Napište mi!
Poslat SMS



Rádia :                   

RADIO DNB - Šumava
Stránka s programem
 
Přehrávat... 
Chat s redakcí:          

Radio Beat
Country-Radio




Sobota, 25.04.2009

Když jaro na Šumavu zavítá k nám,

hromadu hnoje já za zimu mám....

 a ten pak dělá dobře kytičkám....

Tak se udělaly dva teplejší dny a ta příroda se najednou takhle:

jaro09

rozdováděla. Daník na sluníčku hlídá jak se koně  pasou a já se divím, jak tam, kde před týdnem nic nebylo, najednou kvetou "horské" tulipány:

jaro09-1

Říkám-li "horské" mám tím na mysli to, jak jsou nízké.Povšimněte si těch loňských cedulek, kde by měly eventuálně růst nejaké kytky — ty jsou ca 10 cm vysoké, a ty tulipány je převyšují tak leda o ten květ.  A ten není malý, takže  to není "tulipán zakrslý" .....

A venku je bílo, protože rozkvetly trnky a divoké třešně....kdo by seděl doma? Takže mizím,

 

 

 

 





Komentáře

[1 2 Šumavák (PeS: 25.04.2009, 09:34:41 - x)
tak hlavně, ať Ti do toho zas nenasněží... Je to na pohled tak krásný, že radši půjdu pracovat, abych zamezil hříšné myšlenky, že bych si třeba mohl udělat den volna... Termíny nepočkaj... ty potvory jsou horší, než termiti... No a v pondělí musí být něco hotovo, tak je nejvyšší čas začít...

[2 Šumaváku - (Dana: 25.04.2009, 09:35:37 - Mail - x)
já nejsem zahradník a odborník na kytky už vůbec, ale nejsou ty tulipány tzv. turecké? Kdysi, než cibulky zachutnaly myším a hryzcům, jsem měla také na zahrádce celý rantl kolem chodníku z tulipánků, které byly nízké, ale květ měly velký. Babička jim říkala turecké...
No nic, jdu se podívat ven, co mi tam ty myšiska nechaly a pak se pustit do další a další jarní práce... :-)))

[3 Šumaváku, (Ostap Bender: 25.04.2009, 09:38:33 - x)
koukám, že trpaslíci už nezdvojují jen komentáře, nýbrž i celé články na titulní stránce. Nebo jen vidím dvojitě? ;-)

[4 Mňo ... (skimic: 25.04.2009, 09:43:43 - x)
... je to málo ožraný, tak se ty koně asi flákaj. A nevidím psí jedlou trávu. Můj pes vyžaduje záhonek tzv psí trávy, zřejmě salátové, kterou všude požíral, až mámu napadlo mu jí tam cíleně vysadit :-) Jak bych to popsal, no, je evidentně jedlá, fotku někdy opatřím :-)

[5 Ostape, asi se jim líbí, (Šumavák: 25.04.2009, 10:40:32 - x)
tak ho chtěli mít dvakrát!
Až tu svojo práci budou zvládat, smějí na výlet na Šumavu, jinak musí zůstat v serveru i když je to ser..veruje!

[6 Dobrý den, (Modrý pták: 25.04.2009, 10:50:21 - x)
já jenom k té níže zmíněné Rovné dani (flat tax). S tou šla ODS do voleb 2002. Její kouzlo spočívalo: 1. v jedné sazbě daně (15% včetně DPH). 2. Ve zrušení všech odpočitatelných položek s výjimkou odpočtu na poplatníka (autoři uvažovali o zavedení odpočtu na manželku a dítě). 3. jednoduchosti zpracování, která vyplývala z 1. a 2. Sám jsem k tomu s jedním kámošem napsal článek (myslím , že vyšel také na Čoklovi), ve kterém jsme dokonce udělali velmi detailní matici pro jednotlivé příjmové skupiny, ze které vyšlo, kdo vydělá a kdo ne. Úspory měli lidé s velmi nízkými příjmy nebo vysokými. Střední příjmy byly nedotčeny (nebo pod rozlišovací schopnost). No a do toho vstoupil pan Tlustý, aby to vylepšil tomu prostředku a potrestal neaktivní. Za tím účelem oprášil Negativní daň, jejíž nevýhody jsou popsány v kapitole 12 Hazlittova Člověk vers. sociální stát, který pro tyto stránky přeložil Finist, já to korektoroval a vyšlo to tady myslím vloni (viz odkaz).
Jinak rovnou daň představili v roce 1994 profesoři Stanfordské univerzity J. Hall a A. Rabuschka jako obrovskou novinku. Jejím faktickým vynálezcem je J. S. Mill, který to nazýval Proporcionální daní, ale je to stále stejná věc - jedna sazba daně. Ďábel je však skryt v odpočitatelných položkách.

[7 Jsem hlava (Modrý pták: 25.04.2009, 10:52:15 - odkaz - x)
neúrodná :-) - tady je ten odkaz.

[8 O.T. ne Paroubka, Švejnara na nás! (skimic: 25.04.2009, 11:00:08 - x)
... aneb komerčně politické oblbování.
Mi volalo jakési děvče/dáma. Že jako slevy a akce a tak. Podstata byla, že se mi snažila vnutit digitální vysílání. Otázal jsem se proč? No přeci kvalita! Tázal jsem se čeho, neboť o TV mám své mínění. Přeci lepší obraz, vece dáma. Já říkám, že proč? Protože digitální! A já prudím. a proč protože digitální? To přece všichni vědí a nám to tak řekli! Já (šel jsem s nákupem domů a měl jsem čas) říkám: no jo, ale vezměte si analog, MPEG2 a porovnejte. A proč se musely ty stanice do pásma vejít zrovna 4, když jakžtakž ucházející by byly 3. A kdy je plánováno MPEG4?
Co znamená MPEG? Otázalo se stvoření. To jsem došel k domu, tak jsem mohl zavěsit :-)
Svatý Vizíre a Švejnare, to je maso :-))))

[9 2 skimic (PeS: 25.04.2009, 11:10:39 - x)
jádro sdělení se skrývá ve větě:
\"To přece všichni vědí a nám to tak řekli!\"
Tuto větu doporučuji k zapamatování... S tou se ještě setkáme hodně často!

[10 Jooo, když to říká Vašek.... (Rpuť: 25.04.2009, 11:23:52 - x)
A pak se divte, kde se to v těch lidech bere!
...VAŠEK: Já vám taky něco řeknu. Ti nejlepší z nás jsou v politických stranách a z nejlepších politických stran ti nejlepší vedou tuhle zem.....
http://www.lidovky.cz...n_domov_tai

[11 Dobrý den, (helena*: 25.04.2009, 11:27:58 - x)
ke smimicovým větám k zapamatování přidám ještě jednu \"my to děláme takhle, protože se to tak vždycky dělalo\". Že v průběhu let došlo několikrát ke změně zákona nebo pokynu je naprosto vedlejší ....

[12 A ještě: (helena*: 25.04.2009, 11:32:55 - x)
v dnešní MFDnes je velký rozhovor s Paroubkem. Máme se fakt na co těšit. Ten se taky nezatěžuje nějakými programy, natož vizemi. Témata jako LS nebude řešit: \"Ta nemají smysl\", do voleb má jednoznačný trhák: \"Chcete návrat vlády Mirka Topolánka?\"

[13 Lezou mi sem lidi..:-)) (Šumavák: 25.04.2009, 12:15:19 - x)
ani to na krizi nevypadá.... :-)

[14 Hm, určitě nechci rejpat, (Rpuť: 25.04.2009, 12:21:29 - x)
ale napadlo by někoho z vás půjčovat prachy do Maďarska nebo na Ukrajinu? Jestli ony ty rakouský banky nebyla moc nenažraný....
http://aktualne.centrum.cz...635653

[15 kdo by seděl doma? (maYda: 25.04.2009, 12:25:15 - x)
My měštáci, co nevíme, jetsli se pustit do žehlenní nebo sednout k počítači a začít vyřizovat aspoň nejnaléhavější věci.

nerozumím tomu, jak to funguje s nějakými těmi IP adresami nebo čísli, ale pokud se vám něco nepozdává, není to žádná moje odvozenina, jsem to opravdu já.

Na PC mi internet stávkuje, ačkoliv maily chodí, a tak jsem se připojila přes notebook , kde chodí všechno, abych se otázala, jezsli k vám nedolehlo, že by měla telefónika nějaký problém

[16 maYdo, (Rpuť: 25.04.2009, 12:29:11 - x)
momentálně u nás v pořádku, ale není to tak dloho, co vypadli asi na tři dny a nevěděli si s tím rady.

[17 maYdo (skimic: 25.04.2009, 12:37:05 - x)
... ad ta čísla ... kdybyste nenapsala to *žehlenní*, skoro bych si myslel, že se za Vás potměšile maskuje Jirka-p. Íčka a Péčka tu nevidno :-)

[18 skimici, (maYda: 25.04.2009, 13:10:40 - x)
ony na těch telefonech obvykle sedí děvenky co nejsou na nějaké odborné otázky připravené a jedou podle mustru, který musí dodržet.
já se takhle s jednou handrkovala, když jsme měli nějaký problém s připojením a technik odkráčel s tím,že už opravdu neví, coo by vyzkoušel, připojení bylo aktivní, ale něco tam vázlo. Ona trvala na tom, že se musím podívat , jestli svítí nějaká kontrolka vpravo a já to považovala za zbytečný, když zrovna odešel člobvěk,ketrý všechno vyzkoušel a prohlásil, že problém musí být u telefoniky.
Vyřešilo se to nakonec, jistěže problém u té telefoniky byl. Pak mi řekl brácha, že na těchhle linkách sedí lidi, kteří mají přesné pořadí otázek, důraz je kladem spíš na komunikační dovednosti a nenechat se vyvést z míry a vytočit - řeba prudičem skimicem :-) -a v podstatě se tím obvykle vyřeší jen to, že někdo zapomněl
zastrčit kabel, složiitější problém už předávají technikům.
no a ty tyhle nabídky , to je totéž. TAm jsou lidi,kteří mají nabízet určitý produkt a ne podávat odborné informace, natož debatovat o tom, jetsli náhodou není jiná varianta lepší.
Hovory se nahrávají a vyhodnocují a to zejména, zda telefonistky postupuvaly podle protokolu.
Budiž vám útěchou, že i kdyby tam seděl někdo jiný, než ta prostá duše a dokonce by nejen věděl o čem mluvíte, ale dokonce i s vámi souhlasil, tak by ho asi nepochválili, kdynby s vámi o tom dal řeč.
já si vždycky říkám, že bych tu práci nechtěla dělat ani za zlatý prase.Ostaně , já taky nemtuším, co je MPG4, takže byste si se mnou taky nepokecal.

[19 Skimici, (maYda: 25.04.2009, 13:16:16 - x)
ten notebook má v okýnku pro odesíláná zpráv strašně malý písmenka a navíc je někde - a já netuším, kde - zapnutá kontrola anglického pravopisu, takže mám všechno podtrhaný cervenou tlustou tečkovanou čárou.
TAkže odchyt překlepů je značbně komplikován faktem, že mám co dělat, abych to přečetla.

[20 maYdo ... (skimic: 25.04.2009, 13:32:57 - x)
... a tak já nemám iluze o tom, kdo sedí na těchto linkách a taky bych to nechtěl dělat, nicméně je to volba. Někdo se třeba prostituuje, někdo dělá do politiky, někdo poctivě pracuje s hnojem...
Mně nevadí, že front office girl ví houby o kódování. Když bych TAM volal, tak bych se třeba proklikal k nějaké entitě, která by mi věc vysvětlila. Tady to bylo ale JINAK. SPAM za bílého dne v sobotu. Já NIC nechtěl. Skoro vůbec nikdy nic nechci, protože to co chci je obvykle nesplnitelné. MNĚ volali a mně COSI NABÍZELI. Musí to tedy umět vyargumenovat lépe, než *protože Vizír* anebo *protože měkčí křidélka a lepší nasákavost*. Nebo to děvče nesmí mít tak přezíravě povznesený tón.

[21 Digitální TV (Pavel Kořenský: 25.04.2009, 14:24:35 - Mail - x)
je děs a hrůza. Já sice na TV skoro nekoukám, ale jsem příznivce všech nových technických hraček. A tak když mi odešla stará TV v pracovně, kterou jsem používal výhradně pro náhled videa při stříhání na počítači (nemám totiž do pracovny zavedený drát od kabelovky), opatřil jsem TV novou, placatou, vysokorozlišovací a s digitálním tunerem. A protože zrovna měla začít vysílat Prima 2 (Prima cool) a tudíž i můj oblíbený seriál Futurama, zakoupil jsem rovněž malou pokojovou anténu na příjem toho zázraku jež se zove DVB-T.
A je to dost děsivé. Víceméně každý program (nejlépe je na tom ČT 1 a 2) je komprimovaný ad adsurdum, takže nejen, že jsou v obraze zřetelné artefakty, ale i zvuk duní jako ze sudu. No prostě otřesná záležitost.

[22 Skimici, (maYda: 25.04.2009, 15:07:06 - x)
tak v tomhle zas mám pocit, že to dělají lidi na přivýdělek po práci. Obvykle mi volají večer.
ČSOB, kde mi kdysi nabídli, když jsem tam vyřizovala něco jiného, zařízení kontokorentu, a já na to kývla, a že se zastavím s podklady, se občas připomene, ale jen v pracovní době.
A tten kontokorent na víc chci zavést, jenže to nějak nestíhám se tam zastavit
Mně tohĺe někdo nabízel,když jsem byla na mateřský. Šo o to, nabízet školám nějaký instruktážní video, a stejně jsem to odmítla. Mně to prostě nesedí.
Popmateřský tu jedna sousedka roznášela rozdávala reklamní letáky a když sjem já uvažovala, co dál, tak vždycky říkala, že se na letácích sejdeme a já jí na to vždycky říkala, že jsou i lepší možnosti, například jít dělat hajzlbábu mýt hajzlíky.
no nešsešěli,jsme se . nevím,jaký je osud té duše prosté, propagátorky zdravé stravy a čtennářky lifestylových magazínů, ale já skončila ani s letáky ani se štětkou v ruce.
Možná bych mohla říct, Zaplať Bůh za to. Alšč myslím, že jsem si to docela poctivě odpracovala.

[23 Ten Jyrka je prostě genitální... (Rpuť: 25.04.2009, 15:10:30 - x)
...Moment, moment. Vy chcete před volbami jasně říci občanům, že si budou muset na splnění vašich slibů počkat až po krizi? Co když budou hospodářské problémy pokračovat dlouho? Třeba další dva roky?

Krize může pokračovat rok dva nebo tři. Ale naše programy v sociální oblasti koncipujeme na dvě volební období. Rozhodně s nimi nezačneme v listopadu, ani když vyhrajeme na podzim volby. Je to můj názor, budeme o tom v sociální demokracii ještě diskutovat. Nabídneme lidem východisko, aby na ně krize dopadla co nejméně, ale nebudeme rozdávat peníze v čase hospodářských problémů země....
http://zpravy.idnes.cz...domaci_pin

[24 Ach ty překlepy, (maYda: 25.04.2009, 15:12:30 - x)
ale bystrý čtenář sám vyhodnotí že ani s letáky, ani se štětkou v ruce jsem neskončila a ne skončila :-)))

Jo a v tom digitálním vysílání jsou ty programy lepší a méně pitomý? je snad Paroubek krásnější a Helenka Vondráčková a Káča Brožová inteligentnější?

Tak vidíte, na co digi?

[25 Rputi (dvd: 25.04.2009, 15:34:35 - x)
on je [23] vskutku genitální a vohnoutstvo je blbé, takže se to docela dobře doplňuje.
A Peer Steinbrück očekává v německém rozpočtu diru ve výši 50 miliard €. A ta se skládá (dle něj) z výpadku daní a podpory konjunktury. O poměru těchto složek nehovoří, aniž o tom, jak ty peníze nasypané do konjuntury ovlivňují výběr daní.
Onehdá jsem četl expektoraci jednoho ekonomického koryfeje ČSSD a mám dojem, že podle některých bojovníků na ekonomické frontě je vlastně nejúspěšnějším národohospodářem Robert Mugabe.

[26 maYdo, (Pavel Kořenský: 25.04.2009, 15:36:54 - Mail - x)
na co digi ? Třeba na to, že jsou tam pořady ve kterých se Paroubek ani Vondráčková nevyskytuje. Třeba ta zmíněná Futurama :-))

[27 dvd (Pavel Kořenský: 25.04.2009, 15:40:06 - Mail - x)
třeba jejich idolem národohospodaření skutečně je R. Mugabe. Koneckonců, současná Zimbabwe je patrně jedinou zemí světa, kde i chudobný dělník či rolník je miliardářem, nejspíš mnohonásobným. :-)))

[28 >dvd (Rpuť: 25.04.2009, 16:00:07 - x)
a všeobecně se to podobá onomu alternativnímu spoluobčanu, jenž opatřuje sobě výživu podřezávánám železné vzpěry střechy pod kterou stojí...
Takže nutno dojít k závěru, že ten občan věru tak alternativní není - dělají to všichni, tedy skoro všichni...

[29 Kjóto pec - Šumaváku přiznej se!:)))) (Rpuť: 25.04.2009, 16:51:01 - x)
http://www.osel.cz...;dev=1#diskuze

[30 Doufám, (Pavel Kořenský: 25.04.2009, 18:02:57 - Mail - odkaz - x)
že po přečtení odkazu se všichni nad sebou zamyslíte a v rámci boje proti globálnímu oteplování si zítra odpustíte nedělní oběd. :-)))

P.S. Postavou štíhlejší za klima krásnější

[31 Pavle Kořenský, zdravím. (BohousB: 25.04.2009, 18:19:47 - x)
Já mám sice pěkný bříško, ale dělám to mnohem líp, než ti tlustí Britové. Vzhledem k tomu, že pozdě vstávám (dneska v 16:30), tak místo oběda vlastně už večeřím a tím ten oběd ošidím (ani si nevzpomínám, kdy jsem naposled obědval). A až dostanu znovu hlad, tak si dám pozdě v noci večeři II. A problém dne bez oběda je tímto elegantně lingvisticky vyřešen.

Jo a v tom článku, kterej se mi mimochodem líbil, doporučuji k zamyšlení tento odstavec:

˝Řada odborníků však upozorňuje, že některá oficiální měřítka a hmotnostní indexy zkreslují realitu, protože lidé se liší stavbou, silou kostí a také poměrem mezi svalovou hmotou a tukem. Proto existují lidé, kteří jsou sice tabulkově obézní, ale ve skutečnosti žádnou nezdravou nadváhu nemají.˝ Zlatá slova - do kamene tesat!

Jo a jinak jsem s tím článkem spokojenej i proto, že v podstatě potvrzuje mou známou hypotézu Globálního přetížení (tlusťochů přibývá). :-))

[32 No, Pavle, (maYda: 25.04.2009, 18:19:45 - x)
natím, že moc žerem a že bych měla nějaký to deko shodit, se zamýšlím už nějakou dobu. přiznám se ovšem, že mi sobecky nešlo o klima, ale o fakt, že mi ubývá kusů oděvů, do kterých bych se věšla.
Nicméně ono to zamýšlení nějak nefunguje, ačkoliv si beru příklad ze všech našich myslitelů, co se zamýšlí nad kde čím, i nad tím vlivem člověka na klima a zamýšlím se o stošest, ba i o sto sedm. A ono to ne ne a ne a nezabírá, ty kalhoty se pořád srážejí.
Asi v tom je nějaký chyba
Možná by pomohlo místo zamýšlení se prostě tak nekrmit.

[33 P.Kořenský, (Rpuť: 25.04.2009, 18:25:16 - x)
to přece není problém, každý chovatel psů - malých plemen pak zejména, předobře ví, že musí pséka živit granulemi a nikoli masem, aby mu nepřerostl standardem povolenou výšku.
Náš Blesk je typický - narodil se jako nejmenší štěně, ale jelikož byl živen masem a ostatní granulemi, vyrostl v největšího psa. Ten rozdíl může být až 7cm výšky v kohoutku.
Budem dělat granule ve tvaru hamburgeru a všechno bude v pohodě - začnem se zmenšovat. František už může bádat:))

[34 Ahoj! Pavle, já bych začall tím, (Šumavák: 25.04.2009, 18:33:07 - x)
že bych těm dvěma nedal vejplatu, aby mohli jít národu příkladem a trochu hladovět....
:-))

[35 na těch novinkách je zajímavější přelet B-17 nad Milovicemi (Dusan Neumann: 25.04.2009, 18:42:44 - x)
doela by mne zajímalo jaký film se to tam točí. Kromě dvou P-51D tam přelétl ještě i P-39, který pokud mne paměť nemýlí létal v Evropě pouze v Středomoří a před nasazením B-17 i v Anglcké 601. peruti a v sovětských barvách.

[36 Dušane, (BohousB: 25.04.2009, 18:57:39 - x)
včera ve zprávách o tom bylo info. Udělá vám to radost. Je to o první černošské letce za druhé sv. války.

[37 Dušane, (BohousB: 25.04.2009, 19:00:09 - x)
tady máte o tom filmu info: http://www.fdb.cz...anku=2009040701

[38 my jsme měli jaro včera, dnes už je léto (Dusan Neumann: 25.04.2009, 19:13:35 - x)
včera ráno ukazoval teploměr 1°C, dnes v poledne už 26°C. Na náměstí rozkvetly sakury a okolní kopce ještě předevčírem šedivé se zazelenaly velmi šťavnatou světlounkou zelení...kdyby jen člověk zároveň nebyl o rok starší...

[39 No, (Pavel Kořenský: 25.04.2009, 19:30:04 - Mail - x)
mně na tom boji hladem proti klimatickým změnám a za udržitelný rozvoj planety nejvíc fascinuje, jak se líhnou stále další a další šílenci, kteří koumají jak by si naše vlastní civilisace mohla co nejvíc uškodit, zchudnout atd.

Že by se dala část těch problémů vyřešit třeba tím, že bychom přestali posílat potravinou pomoc do všelijakých přemnožených afrických pronárodů, to zatím nikoho z těch universitních chytráků nenapadlo :-(

[40 P.Kořenský, (Rpuť: 25.04.2009, 19:38:21 - x)
problém je v tom, že se nepřestanou množit a přijdou sežrat nás.

[41 Dusane........... (G21: 25.04.2009, 19:41:21 - x)
na planes.cz je několik pěkných fotek z přeletu nad Ruzyní, Vodochody i Milovicemi včetně doprovodu Gripenů a Mustangů.

[42 Rputi, (maYda: 25.04.2009, 19:55:29 - x)
my\\slíte, že po psích granulích bych se přestala rozšiřovat tempem,jako když mi v břiše nepřibýval tuk,ale rostl potomek?

[43 Díky za odkazy, jen jsem si (Dušan Neumann: 25.04.2009, 19:57:26 - x)
přečetl ten Bohoušův odkaz a hned jsem se naštval. Ten autor je vůl a nic o Tuskegee Airmen neví...
G21 díky, podívám se...

[44 dobrý večer, (divana: 25.04.2009, 19:58:18 - x)
ještě k té akci policistů, se vytáhli. že nevlítli do sněmovny ne nesebrali to tam všechno, když si socani zvali teroristy.

[45 Dušane, (BohousB: 25.04.2009, 20:04:58 - x)
já jsem si to říkal, že multikulti piloti vám udělají radost. :-))

[46 dobrý podvečer (PeS: 25.04.2009, 20:06:21 - x)
tak pro dnešek odpracováno a o5 zde...
2 Pavel Kořenský - hele, já si odpustil dnešní oběd... Resp. v návalu práce jsem si ho zadefinoval jako buržoazní přežitek... To se počítá, nebo ne?
Jo a jinak, rád bych věděl, jak by se tvářila britská ekonomika na to, kdyby si polovina Britů ten nedělní oběd opravdu odřekla... Nebo ještě lépe večeři...

[47 Jo a ještě (PeS: 25.04.2009, 20:14:08 - x)
ad [39] - no, ona potravinová pomoc typu kalašnikov má občas něco do sebe... Přinejmenším se snaží udržovat stavy příjemců pomoci na snesitelných počtech. K dokonalosti ovšem chybí typicky evropsky polovičaté řešení - je třeba po krátkém období intenzivních dodávek obehnat celou oblast neprostupnou blokádou a po cca jednom roce přistoupit k desinfekci...

[48 2 Dušan (PeS: 25.04.2009, 20:21:49 - x)
no mě na těch Novinkách zaujala jiná zpráva - http://www.novinky.cz...-vedci.html
Rád bych věděl, co na to říká Jan Vodňanský... Kdysi zpívával:
\"...když je zákazník odporně zahmyzen
dřív než řekne dobrý den tak hned s ním ven
správný lázeňský mu říká ´Chlapče zmiz! Nežli nám sem nasadíš ten hmyz!´
Tady přeci není žádné smetiště,
odhmyzit se proto koukej pro příště,
nestojíme o podobné pokusy, které končí pěnou u pusy!\"
Skoro se bojím, aby nebyl za svůj názor popotahován, že se jedná o rasově motivovaný trestný čin. Snad není třeba zdůrazňovat, kdo je majoritním nositelem toho užitečného hmyzu...

[49 maYdo, (Rpuť: 25.04.2009, 20:27:37 - x)
já to fakt nezkoušela. Jen jsem jednou koupila nějaké psí sušenky ve tvaru kostiček a jelikož dítě zrovna honila mlsná a netušila, že je to pro psa, tak mu toho půl pytlíku sežrala - a ani jí nic nebylo:))
Musela byste si jen dát pozor, který granule si koupíte. V kočičích je moc bílkovin, po těch by se možná tloustlo taky. Nejspíš by to chtělo něco pro obří plemeno, ale pro starší psy. V tom už asi budou jen ty rozemletý paznehty, tak to není tak enegeticky vydatné....

[50 Pedig Rýpal (Ostap Bender: 25.04.2009, 20:37:43 - x)
Julča Písků si koupila desítikilovej pytel nějakých keksů, jedli jsme je cestou a byly moc dobrý. Jmenovaly se Pedig Rýpal nebo tak ňák a byl na nich namalovanej pejsek, tak kdybys je někde viděla, tak si je taky kup...

http://www.dfens-cz.com...004083101

[51 Dobré odpoledne, respektive už večer...ups... (Jirka ppa: 25.04.2009, 20:42:29 - x)
no jenom upozorním, že dnes, přesně ve dvě jsem zahlédl první vlaštovku, co se vrátila z teplejch krajin....Vím není to nic moc, ale nějak mi to rozjasnilo den....Mimo havárie vody, špatně namíchaného postřiku na révu, dojití kafe, ztracené hruškovice...se nic zvláštního nestalo. Sna d je že jsme opět oslavili zahájení sezony, bohapustým obžerstvím a a pozor, dokonce to bylo tentokrát ze skvělou hudbou. Jen si představte !bráchu\" od Mišíka v nejlěpších letech, který roztáhl aparaturu před mošťárnou a skvěle zpíval cca 2 hodiny. Neodolal jsem a koupil 2 cd, které jsem samozřejmě nechal v kanceláři na stole, takže až zítra \"pustím\" nějaké ukázky. Mohu říci, že moje rockerské srdce zaplesalo Fakt, že ano. a číst to zpětně nebudu, nezlobte se, má ruce až na zemi.

[52 Pesi, (maYda: 25.04.2009, 20:46:05 - x)
to,že když imutní systém nemá díky přehnané hygieně co na práci,tak zvlčí a začne vyvádět alotria v podobě alegrií,je stará vesta.
U kluka ve škole mají prý vši ve vedlejší třídě, MYslíte, že kdybych si nějakou obstarala, mám konečně šanci,že mi pan doktor při příští kontrole nevynadá?

Taky jsem dnes neobědvala. Muž mi neřekl,že dopolední pracovní povinosti jsou spojeny s pracovním obědem a když, na rozdíl od vyhládlého zbytku rodiny dorazil syt, tak už byla doba na svačinu. Obvykle sice ke svačině nevařím,ale když jsem vynechala oběd, tak můžu udělat výjimku, že jo?

M?už samozřejmě tvrdí,že mi o tom pobědě řekl, a že jsem ho neposlouchala. já ovšem vím své. Ale ti jsou podružné maličkosti. Dů)ležité je, že jsme vynechali oběd a ne , co bylo k svačině.

[53 Hmm, (Ostap Bender: 25.04.2009, 20:54:00 - x)
vaše problémy... Já kdybych přestal krmit tasemnici, nezbyde ze mně nic... :o)

[54 Jo a PeSi... (Jirka ppa: 25.04.2009, 20:54:52 - x)
důležité upozornění...už jsem u toho hruškovýho stolku a požáru dvouměstí a elfů co bráněj cechmistra turistického ruchu........sice zatím jsem se nepropracoval k tomu, že bych byl nadšený, ale snažím se. Zatím mi je nesympatičtější pan SMRTKA.

[55 2 Jirka původní (PeS: 25.04.2009, 21:18:59 - x)
tak si počkej, až se dočteš k Sekáči... Tam se Ti možná stane ještě sympatičtější... (pokud jsi už přečetl Morta)

[56 MaYdo, (AeroKarel: 25.04.2009, 21:20:34 - x)
stran toho kontokorentu, řekli Vám kolik procent si za to počítají? Ono se to skoro nikde nedá najít, ale horší už jsou jen lichváři.

[57 A tuhle (AeroKarel: 25.04.2009, 22:17:55 - odkaz - x)
je pár fotek z dnešního dne.
Zaujalo mne i spojení aut a Svobodných, ale šaškoval tam i Bém.

[58 AeroKarle, (mayda: 25.04.2009, 22:34:23 - x)
je mi jasné,že ta služba nebude zadarmo a navíc už mám úvěrovou kartu, která funguje podobně.
Ale mně ty neprošlé platby, které pak musím řešit, strašně otravují život. Jde o pár dní na přelomu měsíce,kdy mi odcházejí trvalé platby a ty sumy taky zas tak závratné nejsou. Z toho by ani lichvář nevyžil.

[59 tak to léto je tu na plný koule (Dusan Neumann: 25.04.2009, 22:40:46 - x)
teploměr právě přeskočil na 30°C

[60 Bohouši, (AeroKarel: 25.04.2009, 22:47:31 - x)
k tomu v dolní hospodě, já pochopitelně jsem také sympatizantem rovné daně. Problém pro mne není v ní, ale v Tlustém. Postupem času jsem se naučil, že něco prosadit, hlavně v politice, může jen teamový hráč, nejlépe takový, který bere ohled na reálné okolnosti. Těžko mi namluvíš, že Tlustý tyto schopnosti má. Chápu, že se nemají rádi s Topolánkem, podíl viny bude nejspíš oboustranný. Chápu až do té chvíle, kdy zhrzenost začne škodit vlastní straně. Tam mé chápání končí. Zvlášť, když výsledek je ku prospěchu sockomoušů. Ze všech těchto důvodů je pro mne pan Tlustý i pan Schwippel prostě fuj. Třeba ve mne četba postarší literatury vybudila neobvyklou citlivost na slova jako loyalita, desaveau ....
Česky \"podrazáky nebrat\" !

[61 Úvěrová karta (IMHO) (AeroKarel: 25.04.2009, 22:52:21 - x)
[58] funguje jinak, tam je dluh zapravený ve stanovenou dobu neúročen a člověk platí jen správu karty. Kontokorent jsou dost značné úroky natvrdo. Ale nejsem odborník, dluhům se vyhýbám co čert kříži, pokud by nebyly investiční povahy. Možná by lépe poradil někdo z místních ekonomů.

[62 koukám, že Evropa nějak šílí z mexické prasečí chřipky (Dusan Neumann: 25.04.2009, 23:42:43 - x)
ještě kvůli tomu jdu do půlnočních zpráv. Tady je ovšem klid - hlášeno 10 případů (na 300 milionů lidí), CDC (centrum pro kontrolu infekčních onemocnění) získalo 14 vzorků (nějaké fujtajblové hleny) z mexika a připravilo už genetický kmen pro případ nutnosti začít vyrábět vakcinu. Žádná panika ani mediální šílenství se tu nekoná.

[63 Když ono se Dušane (AeroKarel: 26.04.2009, 00:20:35 - x)
nic moc neděje, co si budeme povídat ........

[64 mně to připadá jakože si řada (Dusan Neumann: 26.04.2009, 00:36:17 - x)
OSN úředníků potřebuje dokázat smysl vlastí existence.

[65 Ovšemže, (AeroKarel: 26.04.2009, 00:43:21 - x)
kdo by se chtěl tak dobrého korýtka pustit ......

[66 Ahoj AeroKarle, (BohousB: 26.04.2009, 01:10:59 - x)
věřím, že na rovnou daň máme stejný názor a jsem tomu rád. Ale na role Tlustého a Topolánka hledíme oba z jiného úhlu. Já zase podobně kriticky jako ty o Tlustém, smýšlím o Topolánkovi. Pro mne je Topolánek přímo prototypem nízkého a mstivého člověka, který už jen škodí vlastní straně a to, že se dostal k řízení ODS, považuji pro samotnou ODS za mimořádné neštěstí a tragédii. On tu stranu manažersky nezvládl řídit. Kdyby mu to myslelo a byl člověkem na pravém místě, tak by nikdy v Tlustém neměl takového nepřítele. To on si z Tlustého, Schwippela, Ranince a dalších svě nepřátele vychoval. A stále v tom pokračuje. Po volbách na kongresu místo, aby nabídl Bémovi a pražské ODS smír, tak si z Béma svými neustálými útoky na něj zbytečně vychoval dalšího nepřítele. A od pádu vlády svým pobíháním po redakcích novin, rozhlasu a televize, kde předváděl své nářky ublíženého neviňátka, ho má nyní navíc i v presidentovi. Naprosto zbytečně. Takové ubohé jednání si skutečný politický vůdce nemůže dovolit udělat. Ta Klausova historická SMS je naprosto pravdivá.

Topolánkovi jde nyní bohužel už jenom o moc, včera se spojil s Bursíkem a Schwarzenbergem, dnes se spojí s Havlem, zítra zase s Paroubkem. Sliby, těmi on nešetří. Ale slíbené skutky u něj nějak stále nepřicházejí. A že by někdy dodržel své slovo, tak to už je čirá fantazie. To, že z ODS udělal klientelistickou stranu, je bohužel už smutná realita.

Voliči vidí, že předseda strany nezvládá rodinu, s kterou se chlubil na volebních bilboardech, a na místopředsedkyni parlamentu si nechá navolit tu svou nynější blonďatou metresu Talmanovou, vidí, že se přes premiérova poradce a kamaráda Dalíka nakupují poslanci opozice, a myslitel Dalík na popud myslitele premiéra nakonec zorganizuje idiotské přemlouvání novináře, aby zastavili připravovanou TV reportáž, což mj. dopomohlo k pádu vlády. A to pro jistotu nezmiňuju vejlupky typu Langera apod. Vykutálený premiér přitom nevidí chyby u sebe a ve způsobu a korupčním stylu svého vládnutí, ale jen v lidech ve svém okolí. Toto se ovšem obrací proti ODS. Takže výsledkem této Topolánkovy politiky bude návrat sockomoušů, abych použil tvá slova. Na Tlustého to neházej. Na to byl Vlastík příliš malá ryba. To, že jsem se Tlustého zastal, je dáno mým pocitem spravedlivého a férového posuzování jeho role v ODS - teď na něj kdekdo kydá špínu. Naposledy ten ubožák Říman. Teď už je z Tlustého, díky kterému vyhrála ODS volby v roce 2006, bohužel už politická neosoba. A to si Tlustý, ať je jaký je, nezaslouží. I v budoucnu se ho budu zastávat vždy, když do něj bude kopáno prizmatem vířivky a kopající, jistě jen pouze omylem, zapomene zmínit i jeho zásluhy o ODS. Do poraženého a padlého na zemi se nekopá. A ne za vše si Tlustý mohl sám. Já za svou osobu říkám - škoda ho. Ale na Topolánka s jeho chrapounskými způsoby jednání a chování to sedí jako zadek na hrnec. Pro mne je už dávno Topolánek politická mrtvola. Teď už jenom zapáchá a čím dřív si ho ODS odklidí (někam do odkladiště politických mrtvol v Bruselu), tím líp. Konce jeho vlády v demenci opravdu nelituji. A až ti, co tak rádi kritizují Tlustého za vířivku apod. (ale o roli samotného Topolánka a jeho povedených kamarádech v US[ODS] vůbec nemluví), budou podobně kritičtí i k Topolánkovi, metrese Talmanové, Dalíkovi, Langerovi, Gandalovičovi, bývalým krajským zastoupením ODS atd. atd., tak bude o čem diskutovat.

[67 Sakra, ve své [66] mám překlep. (BohousB: 26.04.2009, 01:19:25 - x)
V 7. větě má být správně ˝své nepřátele˝ místo ˝svě nepřátele˝.

[68 No, abyste si nemysleli, že jsem jarně zahálel. (jura-p: 26.04.2009, 01:52:39 - odkaz - x)
Tak se koukněte na mé rajče. Mám tam další dva hrady ze skupiny ´hradů na Malši´, jak jim začínají starostové, kteří v tom vidí oprávněně nadějný byznis, říkat.
Ke staršímu albu Pořešína, nijak zvlášť nevydařenému, protože skoro v té době značně s převládající hnědou, jsem přidal myslím podařená alba hradu Louzku, co je blízko kopce Nažidel, kam se jezdí z nepochopitelných důvodů motoristé zabíjet a ani si nevšimnou, jak je tam pěkně a hradu Sokolčí, na Děkanských skalinách.
Nevím proč se říká ´hrady na Malši´, když to jsou vesměs zříceniny a částečně nejsou na Malši. Třeba Děkanské skaliny, a tedy i Sokolčí, jsou na Černé.
Ale ´zříceniny v Pomalší´ se asi nelíbilo. Tak se koukněte, jak to tu máme hezké.

[69 Juro-p, gratuluju. (BohousB: 26.04.2009, 02:21:26 - x)
Prohlídnul jsem obě lokality a foky jsou hezký. Zjistil jsem, že ty jsi zřejmě model DSLR-A700 a tvoje žena DSLR-A100. Tak se mi to líbí, tak to má bejt. Každej fotíte svým. :-))

Jinak jsem moc rád, že se díky tobě může člověk podívat někam, kde už dlouho nebyl. My jsem do Pořešína jezdili ke kamarádce na chatu, dokonce jsme tam slavili jednoho silvestra a tak jsem se tam rád po těch dvaceti letech znovu díky tobě podíval. Je to opravdu moc hezký kout světa.

[70 Sakra, ty překlepy. (BohousB: 26.04.2009, 02:23:53 - x)
Správně má být ˝fotky˝, né ˝foky˝. Nějak Jirkovatím či co. :-)

[71 Dobré ráno (martin TT: 26.04.2009, 02:50:07 - x)
Bohouši, tu tvoji [70] cítím jako povzdech! Neměl bys být pyšný na to, že se ti povedlo přiblížit se Mistrovi?

Kontokorent - jistě je správné být bez dluhů, ale zcela chápu maYdu a AeroKarlovo varování považuji za přehnané. Kontokorent není způsob žití na dluh, to by bylo opravdu zbytečně drahé. Je to způsob ulehčení finančního hospodaření. Pokud není běžný účet našlapaný dostatečně vysokým polštářem, aby se vlnění plateb a příjmů odehrávalo v dostatečné vzdálenosti od nuly, může se člověk dostávat opakovaně do situace, kdy musí pořád sledovat, jestli už přišla tahleta faktura a bude na stálé platby nebo jestli musí honem tlačit na odběratele, aby mohl zaplatit něco, co se hodí nebo musí zaplatit dneska. Cenu kontokorentu bych nepoměřoval s lichváři, ale se sankčními úroky z opožděné platby.
Když ti blbec počítač v bance neprovede platbu, protože se příkaz k úhradě o jeden den předběhl s očekávanou platbou, tak to musíš jednak kontrolovat a pak ještě provést druhý příkaz. Mezitím zjistíš, že blbec počítač přece jenom ten první příkaz provedl, ale jen v avisu, ne ve skutečnosti.
Navíc se může stávat, třeba u maYdy by to mohlo být často, že fakturuje hotovou zakázku, což není každodenní příliv malých tržeb, jako v trafice, ale jedna velká suma za tři měsíce. Ale stálé a běžné platby jsou pravidelně pořád.
Kontokorent je dobrá pomůcka a musí se s ní umět dělat. Některé banky ho připouštějí i na běžných účtech nepodnikatelů a říkají tomu povolený debet. Jen blbec ovšem jede pořád na limitu povoleného debetu - v tom s AK souhlasím.

[72 A ještě snooker (martin TT: 26.04.2009, 02:59:37 - x)
martino a Modrý ptáku, nejste sami, i když nejsem pravidelným diválem. Přesto jsem si dopřál nervy drásající úryvky z Hendry-Ding. Hlavně 13. a 16. frame, kdy si to Stephen posral sám. Hlavně 16. - vždyť tam stačilo jen vydržet - ovšem na konci s Číňánkem zametl.

[73 Ahoj MartineTT. (BohousB: 26.04.2009, 03:06:02 - x)
Dík za tvou [71]. Ale mistrovství Jirkovo se mi zatím dosáhnout nepodařilo. On je jediný! Mistr nad mistry! Já se snažím naopak ty překlepy omezovat a mocnému Jirkovu vlivu odolávat. Ale když se nedaří, tak si to vykládám tím, že Jirka kolem sebe šíří nějaké to fluidum, tuším, že to tady někdo v jiných souvislostech nazval nějak jako ˝chčij˝ či co. A to Jirkovo fluidum, ta jeho síla ˝chčij˝ způsobí, že i když něco po sobě několikrát přečtu, tak tam stejně nějaká ta chybka zůstane.

Jinak dík za poučení o kontokorentu. My jsme doma asi jedni z mála, kteří žijí zcela bez karet. Ale dcera už nějakou tu kartičku má.

[74 Martine, rovněž k snookeru. (BohousB: 26.04.2009, 03:15:28 - x)
Ten Sullivan a jeho 11:13 mi zase vzalo chuť do života a tak mi zbyl Hendry. Nejraději bych to ovšem přál Davisovi, ale ten už bohužel nepostoupil. Už je to starej pán. Ale tomu přeju vždycky.

[75 topolánek (divana: 26.04.2009, 04:00:42 - x)
podle mne zmizne kdesi v bruseli v energetice
to bude jeho odměna a nebude na něho vidět jako na volených funkcích
který dalík ale přijde po něm na předsedu, to jsem zvědavá. pochybuji, že se tam dostane někdo, kdo by se pokusil o návrat k normální politické straně ..

[76 Divano, ahóóój. (BohousB: 26.04.2009, 04:52:30 - x)
S tím umístěním i s tou energetikou bych souhlasil. Mně už ta současná US(ODS) přijde, že je na jedné straně plná lidí typu Langer, Gandalovič a podobnejch ˝technologů˝ a ˝velrybářů˝ moci, ale to nejsou žádný vůdčí typy, ale typy grossovské, a na druhý straně plná vyplašenejch strejců a tetek, kteří mají strach co bude a tak by tomu jejich Topolánkovi odkejvali cokoli a možná proto tam toho jejich Topolánka budou mít nadosmrti. Taky jsem si dřív říkal, že pro těch cca 26.000 členů US(ODS) by neměl být problám vybrat předsedu, ale to byl tedy omyl. A velikej. Teď už taky pochybuju, že by někdo normální mohl bejt zvolenej. Aber die Konze...

[77 Dobré ránko! (Rpuť: 26.04.2009, 05:48:34 - x)
Ve víru diskuse, ztratil se včera můj odkaz na geniální vynález, ve své genialitě rovný asi tak onomu přístroji na cezení elektronů z Temelína. Možná byl jen špatně odkaz - tak znovu:http://www.osel.cz...hp?clanek=4351 . Ždůrazňuji, že pudlikováno na Oslu, takže jde jistě o věc naprosto seriozní.
Kjótó box:
Vezmete dvě kartonové krabice, jednu větší, druhou trochu menší. Menší krabici natřete vevnitř černou barvou, která absorbuje teplo. Velkou krabici, včetně klopen tvořích víko vylepíte alobalem. Menší krabici vložíte do větší krabice a do středu této krabice dáte kastrol z gulášem a odjedete do Afriky. Počkáte až slunce začne pořádně pražit a vhodně nakláníte klopny, aby se co nejvíc paprsků soustředilo kolem guláše - a máte vaříno. Teplota uvnitř krabice prý může dosáhnout až 175°C.
A to vše jen za 5 doláčů - no nekupte to!

[78 Zdravim, (Hipik - pravicovy recidivista: 26.04.2009, 06:01:09 - Mail - x)
tak Jura-p tu diskusi tema fotkama pekne natrhl. To je furt samej Topolino, nebo Pohrobek. Jo, kde jsou ty casy, kdy se na NP po devate vecerni diskutovalo vo blibinach. Nejak nam ujizdi zivot do ztracena. Rput uz hlasi ranko, ja velim do peri. Tak sem jeste mrsknu ukolibafku. Obcas, kdyz me posedne pentatonickej duch, si i tuhle kapelu s chuti pustim.

http://www.youtube.com...re=related

[79 Milá Rputi, dobré jitro. (BohousB: 26.04.2009, 06:03:00 - x)
Já se musím pochválit. Já jsem už včera na ten váš odkaz na Osla zabrousil a o pečících krabicích jsem si to přečetl. To víte, mám před vámi respekt. A ten odkaz fungoval. :-))

[80 Bohouši, (Rpuť: 26.04.2009, 06:07:57 - x)
mě zmátlo, že se nikdo nesmál. Dokonce ani v té diskusi pod článkem. V tom případku se omlouvám za plevelení.

[81 Hipíku, dík. (BohousB: 26.04.2009, 06:17:05 - x)
Dobře jsi mi vybral ukolébafku. Oči se mi zavíraly ještě než jsem jí slyšel, ale teď po jejím shlédnutí je to s nima už k nevydržení. Jdu na kutě. Ahoj a dík.

Rputi, doba je cynická a po Horstu Fuchsovi jsme zvyklí na všelijaké vynálezce a jejich vynálezy. Anebo jsem jenom já ten vycvičenej, co když vidí odkaz, tak tam prostě na něj musí hupsnout. Kdo ví... Ale musím uznat, že diskuse pod článkem, i když jen o dvou přispěvatelích, je poučná. Doporučuji. Pa, ztrácím se v dál... :-))

[82 Dobré ráno, (PeS: 26.04.2009, 06:35:06 - x)
tak odzadu - 2 Rpuť - zapomněla jsi ztoho odkazu ten (plexi)skleněnej dekl... A nějak nevím, proč by se měl kdo moc smát, ono to totiž funguje. A kdyby ten kastrol s gulášem byl takový ten černý, litinový, tak ani nemusíš mít tu vnitřní krabici. Kamarád má podobně udělaný sluneční kolektor na ohřev vody. A nikoli v Africe, ale kousek od Plzně - a za slunečného dne se mu tam ta voda ohřeje velice rychle.

[83 Hipíku, dík. (BohousB: 26.04.2009, 06:36:31 - x)
Výběr ukolébafky mě naprosto uspokojil a oči po jejím shlédnutí už prakticky nevotevřu. Takže jdu na kutě. Ahoj a díky.

Rputi, no jestli to nejni tím, že po Horstu Fuchsovi jsem zvyklí na různé vynálezy a jejich vynálezce a jen tak něco nás nepřekvapí. Nebo jsem jenom já ten vycvičenej, kterej jakmile zahlídne odkaz, tak na něj musí hupsnout. Kdo ví... Ale musím uznat, že diskuse pod tím článkem, i když má pouhé dva příspěvky, je poučná. Pa, ztrácím se... :-))

Ztrácím se poněkud rozčilen, poněvadž mi trpaslíci sežrali tutéž odpověď, kterou jsem teď tedy sesmolil znovu. Čekal jsem pro jistotu 10 minut, než jsem napsal tohle. Takže jestli se tu objeví poněkud jiná verze (kdo si má fšecko pamatovat, že jo), tak prosím někoho, aby ty trphajzlíky zabil a pro jistotu se i omlouvám. Pak má jít člověk spát klidnej...

[84 No, nečekal jsem to? (BohousB: 26.04.2009, 06:43:05 - x)
Je to tu dvakrát. Ty svinský trphajzlíci to zadržovali do doby, než znovu odpovím a pak to sem dali dvakrát, původní odpověď s mnohem dřívějším časem. Nakopat je do těch jejich malejch prdelek!!! A strčit do pečící krabice Kyoto!

PeSi, než půjdu rozčilenej spát, tak tě zdravím. Nazdar!

[85 2 BohousB (PeS: 26.04.2009, 06:43:40 - x)
ad noční diskuse (tak si to přečteš, až se probudíš), nejsi sám, kdo se na to dívá podobně. Např. http://www.dfens-cz.com...009032901
Nebo i na Psu byl tuhle nedávno článeček o krokodýlích slzách... Takový dojemný...

[86 2 BohousB (PeS: 26.04.2009, 06:46:38 - x)
tak jsem našel ten odkaz:http://neviditelnypes.lidovky.cz...

[87 PeSi, ty ďáble. (BohousB: 26.04.2009, 06:51:04 - x)
Já se neměl koukat. Toho D-Fense jsem minulej měsíc četl a nesmírně se mi líbil. S tím člověkem bychom si stran Mirka ˝Dušína české politiky˝ určitě rozumněli. Je moc dobře, že jsi sem ten odkaz na něj dal. Ten článek se mu opravdu povedl. Tak, ale už se nachytat nenechám a pro jistotu už sem nakukovat nebudu. Kvačím jako Hipík do peří...

[88 2 BohousB (PeS: 26.04.2009, 07:06:26 - x)
správně připomínáš Mirka Dušína. Ten typ mi byl silně odporný i jako klukovi, když o něm Foglar psal. Přežehlit, poskládat a uložit k hodobóžovejm košilím... Je pravda, že se z něj Foglar jednou nebo dvakrát pokusil udělat trochu člověka, ale nijak se mu to nedařilo. Ta vyumělkovaná deklarovaná ušlechtilost z něj i nadále cákala i ušima.

[89 PeSi, (Rpuť: 26.04.2009, 07:30:38 - x)
no dobře, asi jsem holt blbec, ale vysvětli mi, jak je možný, že při 175°C ta krabice nechytne...????

[90 Ježkovy voči, (Rpuť: 26.04.2009, 07:39:52 - x)
to ten trouba nemůže počkat až po volbách?!
http://zpravy.idnes.cz...domaci_adb

[91 2 Rpuť (PeS: 26.04.2009, 08:02:12 - x)
no, pokud vezmeme jako autoritu Bradburyho a jeho 451 stupňů Fahrenheita, jako teplotu vznícení papíru, dává to skoro 233 stupňů Celsia. Pořád ještě za vodou... No a já si to ověřil tady: http://en.wikipedia.org...mperature a tam uvádějí 218 - 246 celsiů... (omlouvám se za žargon, nechci furt vypisovat stupně).
Ta dolní hranice platí pro tenký papír, pro karton bych tipoval spíše tu horní hranici. A jen pro samotný karton. Pokud jej netřu černou barvou (nejlépe disperzní - latexovou) omezím množství volného kyslíku mezi vlákny papíru a ta teplota se ještě zvedne...
Navíc - těch udávaných 175 bych odhadoval \"naprázdno\". Prostě do tý vnitřní krabice položil teploměr... Jakmile se tam dá nějaký nádob s vodou, bude to teplo ta voda dost rychle absorbovat a teplotu snižovat. Teplota varu vody se ti pak stabilizuje podle poklice - v papiňáku máš cca 120 st. Celsia, pod pokličkou bude míň... Bez pokličky cca 100 (podle tlaku vzduchu)...

[92 PeSi, (Rpuť: 26.04.2009, 08:10:46 - x)
já ti nevím...uvnitř kartonů těch krabic je vlnitá lepenka, ergo tam proudí vzduch - což může spolupůsobit, jak nevím.
Já jen jednou málem podpálila barák, když jsem vlhký letáky vyhodila do do pletené košatiny, co tu máme na papír. Studený bylo všechno kolem, krom toho zatra vohýnku, co se mi tam vylíhnul. Stačilo zapařit ...

[93 2 Rpuť (PeS: 26.04.2009, 08:16:36 - x)
jen pro zajímavost - ten kamarád měl tu konstrukci trochu jinou, taky to byl kolektor na ohřev vody a ne přenosná kuchyňka... U tohoto typu ohřevu je rozhodující plocha, na kterou dopadá záření - takže měl nízkou plochou krabici z plechu obloženou plastem a překrytou sklem. Uvnitř měl natahaný labyrint ze začerněných měděných trubiček. Dole vstup vody, nahoře výstup, propojeno se zásobníkem, aby mu to fungovalo na samotíž... Když to propojil \"do zkratu\", tedy výstup rovnou na vstup, ta voda se vařila do tří minut... Ohříval si s tím vodu i za jasných zimních dnů, akorát to pak musel večer vypustit, aby mu to v noci mráz neroztrhal... On to měl na ohřev vody na mytí a koupání, takže fridex tam nalít nemohl a výměník by mu sundal účinnost.

[94 2 Rpuť (PeS: 26.04.2009, 08:36:51 - x)
Proto bych odhadoval, že ten nátěr tou latexovou barvou je dost důležitý... U Tebe tam zapracovala ta chemická reakce... A taky bych odhadoval, že ta krabice bude z pevného kartonu a ne z papundeklu... Něco jako krabice od bot - tam taky nemáš ty izolační vlnky.
Já bych tam tu vnitřní krabici ani nedával, stačil by ten černej hrnec... Ovšem pokud chce někdo dušená filátka z právě zastřeleného buvola, tak je nedá do hrnce, to dá rozum...
Mě spíš na tom zarazila ta cena... Když si vezmu, že potřebné krabice si můžu leckde sehnat i zadarmo a ještě budou rádi, že si je odnesu, pak mi stačí role alobalu a pixla černý latexový barvy... Zbytek je režie... A přitom to spoustě lidem přijde levný - to není špatnej kšeft...

[95 Pro inspiraci (?) (dvd: 26.04.2009, 08:51:16 - x)
http://www.youtube.com...re=related

[96 PeSi, (Rpuť: 26.04.2009, 09:05:33 - x)
sháněj na poušti pixlu černý barvy:))
Krabic je tady v sámošce hafo - měla bych to vyzkoušet. Jako příplatek důchodu by těch 5 doláčů za kus docela bodlo. Otázka je, jestli by to někdo za to dal....

[97 2 Rpuť (PeS: 26.04.2009, 09:16:03 - x)
to je totéž, jako shánět na poušti alobal... Tu krabici si holt chudý pocestný musí nést s sebou... No, aspoň se dá poskládat... Jo, a já tam viděl 5 Teuro... To je teď kapke víc...

[98 2 dvd (PeS: 26.04.2009, 09:18:10 - x)
jen mě trochu udivuje, že ty fotky neukazujou ti, co tvrděj, jak je ten islám mírumilovný náboženství...

[99 Nebo taky ne.... (Rpuť: 26.04.2009, 09:46:26 - x)
...Za jakoukoli prognózou, od MMF i českých analytiků, by podle Kalouska bylo poctivé dodat větu: \"Nebo taky ne.\" \"Prognózy čerpáme z analytických pracovišť, které pracují podle standardních metod. Upřímně řečeno, letošní a loňská situace je tak naprosto bezprecedentní, že je otázka, do jaké míry jsou na to standardní metody aplikovatelné,\" dodal. Ministři financí a guvernéři centrálních bank na washingtonských zasedáních kladli podle Kalouska důraz na to, aby se co nejrychleji podařilo uvést do praxe kroky dohodnuté na nedávném londýnském summitu průmyslově nejvlivnějších zemí G20. \"Například u navýšení zdrojů MMF o půl bilionu dolarů je dnes zřejmé, že jeden čeká na druhého a že si všichni různě vykládají, jak se vlastně dohodli,\" řekl....
http://www.lidovky.cz...onomika_val

[100 Dobrý krásný ráno! (Šumavák: 26.04.2009, 10:01:41 - x)
to bílé vzadu , na obzoru. http://sumavak.bloguje.cz...nky.jpg to vyjímečně nejsou závěje!!!!
A zvonkajška to tak naozaj vyzerá!

[101 2 Šumavák (PeS: 26.04.2009, 10:05:43 - x)
to dá rozum... S nádechem do růžova by ty závěje byly až za večerních červánků a ne v tuto ranní hodinu... Tož ať se Ti daří, já jdu za chvíli zas pracovat... Jak Tě znám, Ty ostatně taky... Ještě tak to jedno kafe a ke strojům...

[102 Jo a jinak, (PeS: 26.04.2009, 10:38:36 - x)
Ty sis pořídil novej foťák? Žes přešel na širokoúhlý formát... Ale kreslí hezky a má velkou hloubku ostrosti... Když vezmu ty větvičky v popředí a větve těch stromů vzadu za těma trnkama, obojí hezky prokreslený... No jo, kde jsou ty časy, kdy jsem ještě fotil...

[103 dobrého rána (Jirka ppa: 26.04.2009, 10:59:22 - x)
mám jeden dotaz..jak se jmenuje krásné velké ozdobné písmo, které se používalo ve středověku... ale pozor, první písmeno neznám a druhé a třetí je NI a je to na osm písmen....synek dělá úkol a já pláču, že to nevím....

[104 PeSi, (Ostap Bender: 26.04.2009, 11:10:39 - x)
co se týče Mirka Dušína v [88], znáte tohle?
http://www.divokevino.cz...cera.php

K šumavskému foťáku: když se obrázek zmenší z 6Mpix nebo 12Mpix na 1024x507 a pak ještě softwarově doostří, bude při expozici 1/1024s (alespoň podle metadat) a autofocusu na delší vzdálenost ostré téměř cokoli. ...;-)

[105 Ne, ne PeSi, to je pořád (Šumavák: 26.04.2009, 11:16:42 - x)
ta kamera obskura k nezaplacení. :-))
Trochu se bojím, že o něj přijdu... spadl mi z koně a má na těle takovou podezřelou trhlinku.... ale zatím fachčí.

[106 Jirko (dvd: 26.04.2009, 11:21:29 - x)
Iniciála - viz http://cs.wikipedia.org...i%C3%A1la
či detailněji pak v angličtině

[107 Odporníci (Ostap Bender: 26.04.2009, 11:24:23 - x)
soudí, že výhody členství v EU převažují nevýhody:
http://www.ceskenoviny.cz.../373308

Ten závěr mě dojal:
Za negativní označil Lebeda demokratický deficit orgánů EU v Bruselu, které mohou působit jako stát ve státě. \"To je určité negativum, které ale lze odstranit,\" uzavřel.
To odstranění bych teda rád v současné situaci viděl...

[108 To máš tak, Bohouši, (AeroKarel: 26.04.2009, 11:40:23 - x)
když je řeč o Tlustém, komentuji Tlustého. Nijak necítím potřebu u toho rituálně pohanět také Topolánka. Až přijde řeč na něj, pohaním ho také, posral toho ostatně hodně.
No a vířivka, u ledasčeho by Tlustý mohl tvrdit, že ho do toho někdo navezl, možná to někdy i pravda může být. Ale tu vířivku si zorganizoval průkazně sám a charakterizuje ho dokonale.

[109 Martine (AeroKarel: 26.04.2009, 11:47:51 - x)
já měl na mysli jen jedinou věc, a to že ti lumpové v bankách moc rádi kontokorent nabízejí, ale moc neradi zveřejňují kolik za něj chtějí. Jednou jsem to hledal, když to použil kamarád a byla to dost makačka. A pak jsem mu raději půjčil sám.

[110 Jéžišmarjajosef..déky dvd.. (Jirka ppa: 26.04.2009, 11:51:17 - x)
taky mne to mohlo napadnout samotnýho...děkuji a kořím se...

[111 Jirko, (Rpuť: 26.04.2009, 11:52:25 - x)
ty myslíš \"iniciála\" - ale to nebylo písmo jako takové.

[112 dvd, mně předběh - (Rpuť: 26.04.2009, 11:53:35 - x)
to jsou taky nápady, ptát se mně, když kuchtím:)))

[113 AeroKarle (martin TT: 26.04.2009, 12:17:37 - x)
kontokorent není určen k tomu, aby to bylo nahraditelné půjčkou. Možná, že se trochu lišíme v pojmech - na kontokorentní úvěrování se dopředu uzavírá smlouva, která jasně a průhledně stanoví limit, úročení, poplatek za nečerpání atd. Ale to není důležité, maYda ví, proč by ho chtěla používat a nemůže se k němu dostat. Já tuším proč.

[114 Rputi, (divana: 26.04.2009, 12:28:53 - x)
= [90] = konečně naše politická scená dostává lehce italský ráz
něco jako romeo a julie :-)))

[115 telička u vemene o pádu vlády (divana: 26.04.2009, 12:36:08 - x)
to, co dělá klaus je tfuj ...a telička si neumí představit, že by se toto dělo za prezidenta švejnara
a hele, on taky dí, že nám euráci říkají, že jsme měli možnost ukázat po NEPŘÍLIŠ úspěšném slovinsku, že i nová malá země umí ...

[116 Petře Kunetko, (Anka: 26.04.2009, 13:32:27 - x)
na rajčeti to festovní mimino, to je ten drobíneček, co se vám narodil? Ještě chce mlíko nebo už jen bůček? :-)))
Přeji osazenstvu krásnou neděli.

[117 Anko, (Petr Kunetka, sileny zlocinec: 26.04.2009, 13:54:36 - x)
neuveritelne tluste, ze? ;)
Manzelka mela v 10 tydnech 6 kilo a 12 kilo v roce, vypada to, ze miminko pujde v slapejich ;)

[118 No, Petře, (Anka: 26.04.2009, 13:57:27 - x)
už bych si trénovala službu u špajzky:-)) máte moc krásnou slečnu a je neobyčejně neuvěřitelná, takový děsivý boj dokázala vyhrát. Je to pohlazení na duši, vidět zázrak na vlastní oči.

[119 Sem to počasí , hajzla mizernýho, (Šumavák: 26.04.2009, 13:58:55 - x)
neměl chválit! V 11 začalo foukat, přihnaly se mraky, a teď už je docela vichr.A jen jen začít pršet.
Samozřejmě mám naobjednaný lidi, to jinak nejde!

[120 Martine, myslíš ty potíže (Šumavák: 26.04.2009, 14:38:26 - x)
co jsem měl já po tom úrazu? Že jsem chtěl u některých čs bank 30K kontokorent nebo překlenovací úvěr, že v únoru a březnu málo vydělávám.... a oni dva měsíce vyřizovali papíry, zjišťovali plat manželky, chtěli dalšího ručitele a po dvou měících mi napsali, že mi to nemohou poskytnout, protože málo vydělávám....???
Na to bych věděl radu.

[121 No vida, že to jde... (Rpuť: 26.04.2009, 14:40:48 - x)
...Členům bezpečnostních sil plavidla byly podle něj rozdány pistole a ti začali na piráty, kteří se snažili vyšplhat na palubu, střílet....
http://www.lidovky.cz...hranici_ani

[122 hladoví supi... (Šumavák: 26.04.2009, 14:52:45 - x)
kteří nejčastěji žijí ve Španělsku, podnikají za potravou dlouhé cesty a jeden byl dokonce před časem spatřen v Bruselu na autobusové zastávce. http://jdem.cz/bcr86

...se slétávají k mršinám, jedno kde jsou. :-)):-))

[123 Šumaváku, (Rpuť: 26.04.2009, 15:13:16 - x)
tak se to musí! Co kdyby někde klofnul Špidlu, až bude běhat okolo Brusele...!

[124 Anko, (Petr Kunetka, sileny zlocinec: 26.04.2009, 15:17:36 - x)
mozna, kdyz spime, tak rabuje lednicku... co my vime? ;)

[125 V EU není žádný případ prasečí chřipky (Šumavák: 26.04.2009, 15:29:57 - x)
ale ten strach, ten strach!
A neustálé zprávy....
Jo, ptačí chřipky se museli bát hlavně ODSáci, ale u této oprávněně panuje strach napříč politickým spektrem.
A taky máme nakoupené ty zásoby Tamiflu... - nebylo by třeba ho přikoupit, když jde o širší spektrum potenciálních pacientů???
:-)))
No nedalo mi to...

[126 Šumaváku, (Rpuť: 26.04.2009, 15:59:51 - x)
když ono je známo, že takovej vydesinfikovanej organismus, natož pěstovanej v Bruseli ve skleníku, nemá žádnou kloudnou imunitu. A chcípnout u koryta není zrovna příjemná perspektiva...Jo, to by pak byla kríze....!

[127 Šumaváku (ptakopysk: 26.04.2009, 16:07:16 - x)
ono když někdo jedná jako prase, chová se jako prase a uvažuje jako prase, pak musí mít obavu z prasečí chřipky. Někde v hloubi duše mu totiž poskakuje taková pichlavá otázečka: Můžu to chytit i když mám imunitu?

[128 AeroKarle, ad [108]. (BohousB: 26.04.2009, 16:23:52 - x)
Dovolím si s tebou opět nesouhlasit. Na Tlustého jsem zavedl debatu já v minulé hospodě ˝Jedno kulaté dubnové výročí˝ v [381]. A měl jsem na mysli kritiku toho, že v současné US(ODS) se rozmáhají nepěkné manýry svádět vinu na kohokoliv jiného, nežli na sebe (a k tomu je Tlustý vhodným terčem a rituálním obětním beránkem). Ilustroval jsem to na výroku M. Římana, který způsobem poručíka Duba denuncioval roli Tlustého v ODS. Právě to ˝rituální˝ hanění Tlustého jsem viděl ve výrocích Římana a přišlo mi nesmírně ubohé. Já ze současné krize US(ODS) viním její vedení a metody jejího vládnutí (tedy hlavně Topolánka), někdo jiný vířivku (tedy Tlustého). Mně se opravdu po této vládě v demenci stýskat nebude. Několikrát jsem zopakoval, že si v tomto punktu nerozumíme a já bych u toho i zůstal a v této debatě již nadále nepokračoval. Prostě se v tomto neshodneme, ale to přece není žádná tragédie. Všichni zde si přece nemusíme myslet to samé.

[129 Šumaváku (Finist: 26.04.2009, 16:57:55 - x)
šel ti mejl

[130 a ani se nečervenal.... (Rpuť: 26.04.2009, 17:27:03 - x)
Švýcarský prezident v USA intervenoval za banku UBS: Švýcarský prezident Hans-Rudolf Merz požádal Spojené státy, aby se přestaly zabývat švýcarskou bankou UBS a její angažovaností v daňových únicích. Za to prý bude Švýcarsko vstřícnější k nové dohodě, kterou chtějí obě země uzavřít v otázce daní. Uvedla to agentura Reuters.
(novinky)

[131 Něco pro příznivce spikleneckých teoriií. (BohousB: 26.04.2009, 17:33:49 - x)
Četli jste už tohle? ˝Svobodný Mach se objevuje po boku Topolánkovy dcery˝ Viz http://jdem.cz/bcsn6

˝Předseda Strany svobodných občanů Petr Mach byl viděn, jak čeká před domem v ulici Na Valech v Praze na Hradčanech. Bydlí tam Marek Dalík, Machovi ale nejde o schůzku s lobbistou. Čeká na mladou slečnu, která bydlí hned vedle a jejíž jméno dodává historce na zajímavosti - Jana Topolánková.˝

Svobodní se zřejmě do náboru nových členů vrhli s plnou vervou. :-))

[132 Rputi, (Modrý pták: 26.04.2009, 17:38:42 - odkaz - x)
myslím, že to celkem hezky zapadá do současné morálky zločinu, která aktuálně vládne světem. Dávám odkaz na skvělý text pana Klause (pokud by se to někomu nechtělo číst celé, tak doporučuji jen předposlední a poslední odstavec). Dnes jsem dodělal korekturu jednoho výtečného Finistova překladu a myslím, že páně Klausův text je taková hezká předupoutávka na moji upoutávku na ten Finistův překlad :-))

P. S. Martino a Martine TT - Stephen v pátek večer produkoval snooker jako v dobách největší slávy. Bohouši - také mě mrzí, že to Ronánek od toho mlaďase schytal. Semifinále mezi ním a Stephenem jsem v roce 1999 viděl na vlastní oči, což bylo poprvé, kdy jsem o té hře vůbec slyšel :-) John Parrot ten zápas (vyhrál ho Stephen a následně smetl ve finále Marka Williamse a získal 7. titul) nazval all time classic game.

[133 Ptakopysku, myslíš třeba (Šumavák: 26.04.2009, 17:38:56 - x)
takhle nějak? http://sumavak.bloguje.cz...eka.jpg
:-))
Finiste, mail došel.

[134 Ahoj Bohouši... (Jirka ppa: 26.04.2009, 17:40:39 - x)
Já Ti nevím, třeba ale Mach objevil nějaký poměrně rychlej způsob, jak rozmnožit členskou základnu :-))))
Nějaká forma ...žabího systému, či co :-))))

[135 Bohouši, (Rpuť: 26.04.2009, 17:49:06 - x)
juž jsem dnes konstatovala, že si to to (s prominutím) trdlo mohlo nechat až po volbách. Tomu se říká školácká chyba ....

[136 2 MP (skimic: 26.04.2009, 17:53:23 - x)
... dík za odkaz ve [132].

[137 Šumaváku (ptakopysk: 26.04.2009, 17:54:28 - x)
tak nějak, akorát mi tam chybí mezifáze klotových rukávů a štemplu...

[138 Modrý ptáku, Bohouši, (martina: 26.04.2009, 17:54:57 - x)
Ronnie měl namále už v prvním kole. Proti nabušenému Allenovi neměl sebemenší šanci. A navíc měl v hlavě spíš otce, kterého zítra pustí na týden z basy, než snooker. Na Stephena čeká v úterý nepříjemný Murphy - nezávidím mu ten zápas.

A MartinaTT zdravím také :-)

[139 JIrko ppa (ptakopysk: 26.04.2009, 17:58:07 - x)
myslíš jako že by ji zatáhl do bažiny a dál by to bylo jako mezi žábama? Mňo... aby z toho pak nevznikl místo členské základny nějaký Jožin z bažin...

[140 Volala dcera, (maYda: 26.04.2009, 18:11:29 - x)
která se vrací z výleštu,celá nadšená, že byla na dně Macochy.
Já tu strávila víkend s mužem částečně v luftě, několika spěchajícími zakázkami, ucpanou vanou a dřezem a hlavně s dítětem a jeho školními nedodělky.
ježíšmarjá,chápete někdo, že to dítě ani na třetí pokus neumí nakreslit pravoúhlý trojúhelník,o odvěsnách tři a osm centimetrů a změřiz přeponu?????
MYslím,že jsem taky na dně,ale MAcocha to není.

Prý to bylo super a někdy se tam musíme ještě podívat.

[141 Chtěl bych se zásadně vymezit proti těm (Jirka ppa kulábrista: 26.04.2009, 18:18:05 - x)
co sledují půl, biliár, kulábr, ...cokoliv co se posunuje tyčkama do dírek a i bez děr. Dospělí lidé a takhle blbnou....Vono je to i tím, že to neumím, že je to těžké a že se to nikdy nenaučím. A hlavně, když s někým hraju, většinou to začnu já a pak už se jenom koukám. Jo někdy to vyjde a šťouchnu si taky, ale většinou je to jenom taková nemastná neslaná ...no prostě nejsem v tomhle vůbec úspěšný...

[142 Jirko ppa (ptakopysk: 26.04.2009, 18:25:16 - x)
samozřejmě si musíš vybírat místa a soupeře. Pamatuju, jak kdysi dávno v hospodě v Žehušicích jsem zasáhl do hry až kolem desáté večer a celkem suverénně jsem vítězil, protože jsem byl jediný, kdo dokázal stát bez kymácení na nohou. Užíval jsem si slávy do té doby, než jsem maličko, ale opravdu jenom maličko, naštípl tágo a s rozjásaným hostinským jsme se proběhli po návsi, než jsem se mu ztratil v temných uličkách...

[143 Ptkopysku...říkáš v deset večer? (Jirka ppa: 26.04.2009, 18:28:48 - x)
No to by nešlo. To už jsem v, někdy, hedvábném pyjamas a nebo přinejhorším, beru lázeň. Ale většinou prej spím až se třesou okna....:-)))

jo a šel Ti email...

[144 maYdo, (Pavel Kořenský: 26.04.2009, 18:46:40 - Mail - x)
zkuste dítko zasvětit do používání pomůcky zvané \"trojúhelníh s ryskou\". S ním to jde celkem snadno.

[145 Ptakopysku, to je ten (Šumavák: 26.04.2009, 19:00:15 - x)
předposlední stupeň s hamburgrem a kolou... pokud by byl oblečený....:-))

[146 maydo, (Rpuť: 26.04.2009, 19:04:51 - x)
neříkala jste, že synek je dysgrafik? Jemu zřejmě chybí ta představa. Ale jelikož je fanda do počítačů, tak jistě ví co je to uhlopříčka monitoru - zkuste to přes monitor.

[147 MaYdo, zkus ho postrašit tím, (Šumavák: 26.04.2009, 19:07:44 - x)
že mu nezbyde nic jiného, než se vyučit poslance za zelené!Taková Jau jau by to skoro určitě také nezvládla.Jedinou komplikaci vidím v tom společném bydlení s Bursíkem.....:-))

[148 Poslouchám zprávy.... (Šumavák: 26.04.2009, 19:14:44 - x)
něměl by někdo těm špickovým straníkům vysvětlit, jak je to dle ústavy se zastupováním republiky na venek?
Ž premier ministr zahraničí a kdokoliv, může jen to, čím ho préza pověří???
Taže ne že Zaorílek a Vondra povolují prézovi!
Sakra, když to vím i já...že bych kandidoval do PSPČR? Radiovku s čudlíkem, modráky (aby byla vidět pravicovost jako u modráčka), gumovky, vidle do ruky a volební heslo: \"Já ten chlív vyčistím!\"

[149 Martino, ahoj. (BohousB: 26.04.2009, 19:16:52 - x)
Já tě bral už tu tvou předchozí předpověď vážně, jako odbornici, takže si tě o to víc budu považovat, vidím, že tvé věštby proklatě fungují, ale ten Ronnie mě opravdu mrzí. Já to viděl do stavu 9:7 a ten obrat dalšího dne jsem prospal. Ušetřil jsem sobě nervy - já při těch jeho zápasach strašně trpím. Tak budu přát aspoň Hendrymu.

Zdravím i Modrého ptáka, ten Klausův článek mi udělal radost. A to, že jsi mohl vidět naživo to semifinále, ti opravdu a upřímně závidím.

Rputi, omlouvám se za plevelení s Machem a jeho milostnými eskapádami. Ňák jsem to přehlíd, že jste o tom už psala. Ale jako ukázka praktické politiky, jak získávat nové voliče, je to jedinečná a převratná metoda. Teď ještě čekám, koho nachytají ˝novináři˝ s paní Topolánkovou starší - možná by se tohoto stranického úkolu mohl ujmout Payne. Ovšem tato metoda má i své nevýhody. Strana Svobodných se průběžně změní na stranu Ženatých. :-))

[150 koukám, že ta prasečí chřipka (Šumavák: 26.04.2009, 19:19:28 - x)
je proti Jirkovo gramanegativním virům jen slabý čajíček!
Ještě ovšem existuje druhá možnost, a sice, že si konečně ta písmenka na tu klávesnici nalepím a budu se koukat, co vlastně píši.....

[151 Bohouši, to nic:) (Rpuť: 26.04.2009, 19:26:38 - x)
Jen čím dál mi víc připadá, že si malí chlapečci plácaj bábovičky na písečku, jen jim koupit kyblíček. K onomu věku studium rozdílů mezi chlapečky a holčičkami ostatně patří....
Kdyby aspoň tak nevřeštěli, nehemžili se a neházeli tím pískem....:)

[152 Romeo a Julie (divana: 26.04.2009, 19:31:37 - x)
v českém vydání (mach a topolánková)

[153 jirko (pepa: 26.04.2009, 19:35:40 - x)
ten kulabr mas takovej malej golf pod strechou. taky tam mas obcas jamky a zeleny to je ..

maydo nebudte na dite macocha :-)

[154 Nechte mladý, mladejma, (Šumavák: 26.04.2009, 19:36:08 - x)
děti nemohou za svoje rodiče... a nakonec.... představte si, že by před tím barákem čekal opravdu na toho Dalíka!! :-))

[155 Tak mě napadá... (Šumavák: 26.04.2009, 19:37:07 - x)
jak vypadají dnes ty virtuální volby do EU parlamentu?

[156 Nojo, Divano, (Šumavák: 26.04.2009, 19:38:25 - x)
měl by chodit se Šebestovou !!!

[157 Rputi, berte to tak, (BohousB: 26.04.2009, 19:39:51 - x)
že do novin se politik nějak dostat musí. A u začínající strany bez prostředků holt musí volit neobvyklé a novátorské metody, jak novináře zaujmout. Mach na to přišel a proto píši Machovi jedničku s hvězdičkou. Uvidíme, kde ho bude následovat a jakou metodu zaujetí novinářů zvolí. :-))

[158 Ále prdlajz, jen je málo řezali! (Rpuť: 26.04.2009, 19:40:36 - x)
Ale ať si kruci vyměňujou hormony někde za rohem a nedělaj s tím politiku!

[159 šumaváku, (divana: 26.04.2009, 19:41:02 - x)
on chodí mach s dalíkem??
no toto..

[160 a kddyby chodil mach s mladým topolánkem, bylo by to ještě horší :-) (divana: 26.04.2009, 19:42:47 - x)

[161 Rputi, (Ostap Bender: 26.04.2009, 19:44:12 - x)
něco jsem nepochopil - to si má Mach jako svobodný chlap dávat k obědu kafe s bromem? Podle toho článku s tím on sám politiku nedělá, vytáhli to novináři a on se k tomu původně vyjadřovat ani nechtěl. Tak nevím...

[162 Jestli dnes ty potromyk nezabiju, tak už nikdy. (maYda: 26.04.2009, 19:46:13 - x)
dcera volala a domáhala se, abychom si pro ni přišli na nádraží, až dojedou z výletu. Bylo mi to podezřelé, a tak jsem zatlačila, jetsli je to jen její přání. Připustila, že s námi chtějí mluvit vedoucí kroužku. Na další nátlak ńakonec přiznala, že se dopustila neukázněnosti,při které jen díky štěstí nezpůsobila jinému výletníkovi vážný úraz.
Muž pro ni jel a dorazí přesně v dobu,kdy jsem myslela,že si v klídku konečně po tom katastrofickém víkendu sedneme a budeme čučet na Vraždy v Mindsomeru. Místo toho nás čeká řešení výchovných problémů se zarputilou delikventkou.
Ta holka umí být pěkne tvrdá. Já bych se na jejím místě v jejím věku rozbrečela a přiznala barvu hned. Co hned, mít mobil,jako ona, hned bych to radši nahlásila,abych už měla to přiznání za sebou.
Potomkyně vydržela dobrých pět minut mlčet - ne se vykrucovat, uhýbat,ona prostě mlčela. Až jsem si říkala,jetsli ten mobil nenechala někde ležet a nešla pryč,zatímco já jsem se ptala pořád dokola, \"tak cos teda provedla, řekneš mi to sama nebo se to mám dovědět od vedoucích?\"
Já nevím, chápu, že na ty děcka nemáme moc času a že je to pro ně složitý, ale,kruci,snad mám nárok, aby měly aspoň minimum rozumu.
Páni, já bych chtěla mít výchovný starosti mojí matky. Ježíšmarjá,co když budu mít nějakou tu trojku a půjdu na řemeslo a ježíšmarjá, co tomu řekne teta Mařena, že si nechci nechat říct a odmítám kamarádit s její protivnou dcerou.
Jdu chystat večeři ,neboť i delikventi mají právo na humánní zacházení a nesmějí být mučeni hladem.
Jestli ji ovšem ještě před tou večeří nepřerazím. Buď bude zatvrzelá a mně naštve, že si neuvědomuje, co provedla nebo bude okázale kajícná a mně naštve, že hraje tyátr, aby si šplhla místo přemýšlení o tom,jestli to náhodou opravdu nepřepískla.

[163 Divano, (BohousB: 26.04.2009, 19:47:33 - x)
a vůbec nejhorší by bylo, kdyby chodil mladý Mach se starým Topolánkem. To by byla tzv. politická mesaliance. A jsem zase u mého oblíbaného tématu (MT), takže se pro jistotu ztrááácííím v dááááál... :-))

[164 se starým? kam by dal oči :-))) (divana: 26.04.2009, 19:53:48 - x)

[165 Šumaváku, ad [155] virtuální volby do EP (BohousB: 26.04.2009, 19:56:10 - x)
vypadají docela dobře. Mrkni tam sám [155]

[166 Šumaváku, (BohousB: 26.04.2009, 19:59:12 - x)
ach ta moje skleróza. Místo 155 mělo být toto http://jdem.cz/bcgt2

[167 šakale (dvd: 26.04.2009, 20:23:28 - x)
dík za Holešovické listy. BTW: dům v Lazarské nechala postavit Báňská a hutní společnost. J.K.Říha pak pro BH navrhoval i 2 domy v Zelené ulici, kde bydleli lepší zaměstnanci. Vztah BH a Fera mi v té době není úplně jasný, domnívám se ale, že BH byla v té době vlastníkem a Fera byla jejím prodejním místem. --A k té pasáži Černá růže si dovoluji poznamenat, že luxferovou klenbu projektoval architekt R.Wiesner, který se na luxfery specializoval.
Jinak v Holešovicích je i ulice BONDYHO, taková dosti trapná ulice.

[168 dobrý podvečer (PeS: 26.04.2009, 20:23:56 - x)
tak o5 zde...
2 Ostap Bender - ad [104] - není to špatné, ale něco tomu chybí... V té pasáži o návštěvě Jestřába... Tam by se hodily návrhy utajeného buzeranta Jestřába a snaha o převýchovu...
2 Rpuť - ad [124] - Ty bys snad chtěla bránit ubohému supovi udělat dobrý skutek? Nebo myslíš, že pro Špidlu by byl lepší marabu Modráček?
2 ptakopysk - ad [127] - myslíš snad tu zákeřnou pohlavní nemoc?

[169 Ostape, (Rpuť: 26.04.2009, 20:27:10 - x)
Mach založil partaj Topolánkovi natruc. Je těsně před volbama. Co není, to si novinářský vymyslej a co je, to zaručeně vyčenichaj....
A to má ještě sakra kliku, že to novináři práskli dřív, než na to přišel Paroubek, protože ten by se na Topolánkovou klidně vykašlal a suveréně by tvrdil, že tam Mach čekal na Dalíka - a mohli by to Svobodní zabalit, ještě dřív než začli....

[170 Ostape, podle toho jak dělají (Šumavák: 26.04.2009, 20:28:05 - x)
tu kampaň tak si ho asi dává( nebo dostává - na tom bych uměl rozvinout jednu super spikleneckou teorii.... :-)) ) :-)) :-))

[171 loučení s viktorkou (divana: 26.04.2009, 20:32:39 - x)
přestože se rozhodčí moc snažil = vyloučil dva hráče a trenera, nechal kopat desítku, stejně to skončilo 2:2.. i karolko se přišel kouknout..
až konečně viktorka sestoupí, vznikne krásný pozemek pro nějaký paneláček s výhledem na prahu.
jako pozemek, co býval bohemky a teď je banky.

http://divana.rajce.idnes.cz...lbum

[172 Divano, (Ostap Bender: 26.04.2009, 20:36:06 - x)
zeptám se jako totální fotbalový ignorant (kterým skutečně jsem): ono jde vyloučit trenéra?

[173 PeSi (ptakopysk: 26.04.2009, 20:38:05 - x)
[168] jo myslím. :o) V Bruseli imunitou všichni netrpí, tak asi proto ta panika.

[174 Ostape, (divana: 26.04.2009, 20:38:30 - x)
jak ukázal dnes rozhodčí, jde
ale ono se to občas stává, hlavně u těch živějších trenérů a nejen ve fotbale :-)

[175 Jo a potvrzuji Jirkovo poznatek, (Šumavák: 26.04.2009, 20:41:08 - x)
že přiletěly vlaštovky!
Exkrementálně na vlastní hlavu ověřeno! A to nemluvím o těch mrchách uřvanejch, co si udělaly hnízdo v mojí nové zlaté stříbrné poštovní schránce!

[176 A trpajzlíci z toho mají prču (Šumavák: 26.04.2009, 20:42:11 - x)
a ptali se : COPAK (??)

[177 vyloučení (divana: 26.04.2009, 20:42:35 - x)
rozhodčího je na konci odkazu

http://fotbal.idnes.cz...fotbal_pes

[178 No, (PeS: 26.04.2009, 20:43:50 - x)
vážení, berte to pragmaticky... Horší by bylo, kdyby ten Mach čekal na Talmanovou... To by mi snad toho Topolánka třeba mohlo být i pár vteřin líto... I když - Dalík by mu snad zůstal věrný...

[179 (divana: 26.04.2009, 20:44:35 - x)
a odcházím na vraždy..
krásný zbytek neděle přeji :-)

[180 2 Šumavák (PeS: 26.04.2009, 20:49:39 - x)
říkej si spolu s námi - Ještě že krávy nelítaj...

[181 2 divana (PeS: 26.04.2009, 20:50:53 - x)
jen nahonem - kam máme nosit buchty se zapečeným pilníkem?

[182 2 Šumavák (PeS: 26.04.2009, 20:54:21 - x)
jo, a ber to pragmaticky... Mně si jednou v poštovní schránce udělali hnízdo sršni... Jediný štěstí, že jsem to zjistil ještě včas před otevřením té schránky - ale bylo to náročné...

[183 Zločinče, (kocour: 26.04.2009, 20:55:20 - x)
když jsme u té ekonomiky a dějin, jak daleko je to s tím překladem Říma? Vyjde to někde?

Ono to dokonale popisuje budoucí pád evropské civilizace, jen s dvoutisíciletým náskokem ...

[184 kocoure (dvd: 26.04.2009, 20:59:10 - x)
tuhle paralelu současnosti a Římského imperia jsme tu s Rputí jednou probírali do detailu, jen jsme se neshodli, v kterém roce to vlastne jsme. Já bych řekl, že rok 383 tu bude co nevidět.

[185 Kocoure, vydrž do rána (Šumavák: 26.04.2009, 21:04:44 - x)
ráno moudřejší večera...

[186 Gerard Celente - Amerika žije ve fašistickém státě ... (skimic: 26.04.2009, 21:14:28 - x)
Gerald Celente, Reaganův poradce.

http://russiatoday.ru...l?fullstory

America is going from what used to be the major capitalistic country in the world of free market – a crusader – into what Mussolini would have called fascism: the merger of state and corporate powers. So it is not socialism as people believe, it is socialism’s egalitarianism. It’s not communism where the state controls monopolies – it’s fascism, plain and simple.

Volně ...
Amerika sw mění z největší kapitalistické země volného trhu - křižáka - na to, co by Mussolini nazval fašismem: spojení státu a korporací. To není socialismus jak někteří věří, že je to socialistický egalitarismus. To není komunismus se státní kontrolou monopolů - je to fašismus, prosté a jednoduché.

[187 >dvd, kdepak, my už jsme někde za r. 395, (Rpuť: 26.04.2009, 21:17:22 - x)
kdy Visigóti zpustošili Balkán.

[188 prosím prosím ... (skimic: 26.04.2009, 21:25:23 - x)
... jakej překlad Říma, viz kocour? Já bych prosím tedy kdyžtak také, pokud by to šlo ... Vizigóti ante portas?

[189 Rputio, já myslím že ne! (Šumavák: 26.04.2009, 21:30:44 - x)
EU zatím hledá, kde ty imigranty usídlit. Zda v Thracii nebo u Řípu....

[190 Rputi (ptakopysk: 26.04.2009, 21:36:36 - x)
ale protože už nejsou žádný barbaři, tak všechno proběhlo humanitárně. Povídal jeden takovej malej... zrzavej...

[191 No ti vizigoti ante portas, (Šumavák: 26.04.2009, 21:42:16 - x)
z toho vzniklo pořekadlo: pro dobrotu na žebrotu....

[192 Ad Řím. (BohousB: 26.04.2009, 21:49:10 - x)
I já jsem zvědavej. Kocoure a další, to myslíš ˝Úpadek a pád říše římské˝ od Edwarda Gibbona?

[193 Šumaváku, (Rpuť: 26.04.2009, 21:53:31 - x)
no právě - po r. 395 a před r. 405, kdy barbaři vtrhli do Itálie.


ptakopysku, přece jen, nějakej pokrok už nastal. Aby mě hořelo pod zadkem a vládce mi k tomu hrál na citeru a trousil moudra, to by jako nemušelo bejt...:))

[194 Bohouši, (Foundryman: 26.04.2009, 21:57:21 - x)
nikoli, to je článek popisující ekonomické příčiny a v podstatě nevyhnutelnost pádu Římské říše. Těmi příčinami jsou (překvapivě) státní intervence, daně a chléb zdarma pro chudinu.

[195 už je připravenej.... (Šumavák: 26.04.2009, 22:05:23 - x)
chleba bude, maso bude , článek bude, úpadek EU bude.... všechno bude!

[196 Foundry, díky za vysvětlení. (BohousB: 26.04.2009, 22:08:08 - x)
Bylo mi to divný, neboť ta kniha od Gibbona zde kdysi vyšla v osmdesátých letech tuším v Odeonu a někde ji mám v knihovně a pak před několika lety jako dotisk, ale nebyl to úplný překlad, ale jenom výběr. A tak jsem byl zvědavej a zastříhal jsem ušiskama, jestli se náhodou nenašel šílenec, který by to přeložil vcelku. Vidím že nenašel. Kniha přeci jenom byla napsána v 18. století a v mnohém zastarala. Jinak i já jsem pochopitelně zvědav na ten přeložený článek a rád si ho přečtu.

[197 BohousiB (Finist: 26.04.2009, 22:17:37 - x)
Na tom Gibbonovi je zajímavé, že vyšel ve stejném roce jako Bohatství národů od A. Smitha a měl i podobný dopad. Jestli je ten článek co překládal P. Kunetka to, co mám na mysli, tak by tam ten Gibbon mohl být i citován.

[198 dvd a spol., (kocour: 26.04.2009, 22:27:58 - x)
jsme před rokem 284 - nástupem Diokleciána. Na toho se čeká. Tak do 50ti let.

[199 Finiste, díky. (BohousB: 26.04.2009, 22:43:02 - x)
Tak to se máme tedy na co těšit. Jinak ta Gibbonova kniha byla skutečně zajímavá.

[200 kocoure, tak bacha na lemroucha! (Rpuť: 26.04.2009, 22:49:44 - x)
Jak přijde nějakej a bude chtít líbat lemroucha, tak je to jasný!

[201 Rputi probuh... (jasan: 26.04.2009, 22:56:45 - x)
co ja uz vyslechl definici co je to \"lemrouch\"...

[202 ...Jéje, dvd...tak tys to dostal?! ...Super!... (šakal: 26.04.2009, 23:06:22 - x)
...Po odeslání mi totiž ihned naběhlo spousta mailer deamonů...že prej to jako nejde doručit a kdesi cosi. Kromě tvé osoby to bylo ještě od martina TT, od divany a bůhví od koho dalšího. Tak kdyby vám někomu scházely Holešovické listy, hlašte se - nejlépe na pracovní mail!

Á propos, Ve Výzkumném centru pro dokumentaci průmyslového dědictví tvrdili, že ten architekt Říha postavil nějaký funkcionalistický palác Ferra v ulici Na Florenci a sídlí v něm dnes Akademie věd. Ale to je podle mě blbost, jelikož jsem nikde nedohledal sebemenší zmínku o jakékoliv Říhově stavbě okolo Florence. Jediné, co J. K. Říha stavěl v Praze opravdu velkého a co mělo nějakou spojitost se železářským průmyslem, byla ta Hutní a Báňská na rohu Lazarské a Jungmannovy. Takže jsem to v textu dodatečně opravil takhle. Jestli mě někdo nepřesvědčí o opaku, tak to tak i zůstane.
O tom Wiesnerovi jsem nevěděl. Měl jsem Černou růži (palác Bondy) zafixovaný jenom ve spojitosti s architektem Tylem. A, pravda, ta ulice v Holešovicích je rodině Bondyových spíš k ostudě (7:- /)

[203 jasane, (Rpuť: 26.04.2009, 23:10:28 - x)
na tom není nic složitého. Dioklecián byl syn propuštěného otroka a když se stal císařem, tak jako správnému parvenu, mu to nebylo dost a tak byl \"císař a bůh\". A aby měli poddaní ten správnej respekt, museli mu líbat lem roucha.

[204 Dioklecián (kocour: 26.04.2009, 23:28:35 - x)
především formálně ukončil římskou demokracii a natvrdo svázal lidi s půdou. Feudalismus začal Diokleciánovými reformami. Proč to jinak už nešlo, o tom se právě píše v tom článku.

[205 Rputi probuh... (jasan: 26.04.2009, 23:34:12 - x)
no, za nasich bujnejsich studetskych let znamenala veta \"a libala mu lemroucha jeho\" neco uplne jineho...

[206 jasane, (Ostap Bender: 27.04.2009, 00:04:07 - x)
samozřejmě, vy jste to totiž měli ze Starých pověstí českých. Dioklecián na Řípu nikdy nebyl. ;-)

[207 Zrada, (Ostap Bender: 27.04.2009, 00:12:51 - x)
našel jsem si to v internetové verzi Jiráska a nejen že jsem na Řípu nenašel lemroucha, ale ani mléko a strdí. Kruci, odkud to vlastně mám?

[208 Ano, Jirásek, (Buford: 27.04.2009, 00:22:04 - x)
to je ono: Libuše přistoupila k Přemyslovi a políbila lemroucha jeho ....

[209 Právě že (Ostap Bender: 27.04.2009, 00:38:00 - x)
ani tam to není. Alespoň pokud je to na adrese http://cs.wikisource.org...sk%C3%A9 zdigitalizováno správně.

[210 Čunek: (Šumavák: 27.04.2009, 02:10:40 - x)
Já vedu stranu tam, kde vždycky byla a kde být má.

A to já s ním souhlasím!:-))
Ani na levou polovinu, ani na pravou polovinu, ale přímo doprostřed... politického spektra, samozřejmě! :-))

[211 Krasnou noc doma, (Hipik - pravicovy recidivista: 27.04.2009, 02:18:52 - Mail - x)
tak se na vikend udelalo pekne globalni klima a celej *bekjard* je uz poklizen. Ted uz jen privezt jednu az dve kozicky a rezat a rezat a bude vsecko podelano a muze nastat sezona sekani travy.

Ano Sumavaku, osamele *bronzove oko* na horizontu je spravny smer. Tam Cunik i s partaji patri o)))



RADA pro každý den- NEZAPOMÍNEJTE: Způsob řeči je obrazem ducha! (Seneca)


Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !!



Nadpis:...prosím vyplňovat !!       zde vložte odkaz :
           
Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
[xy]       [i]..kurzíva..[/i]       [b]..tučně..[/b]       [b][i]..tučná kurziva..[/i][/b]


Váš e-mail:                       Podpis:

                                                 Nezapomněli jste se podepsat?  pak: